کارگردان سینمای کشورمان از لزوم توجه به حمایت از قشر بیکار سینما در دوران کرونا و نمایش آنلاین فیلم‌ها گفت.

پایگاه خبری تئاتر: فرزاد موتمن نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره نحوه حمایت از اکثریت اهالی سینما که به علت شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند و زیر فشار مشکلات قرار دارند گفت: خانه سینما باید بتواند به نحوی به اعضای خود حقوق بیکاری بدهد؛ راه دیگری بجز این نیست. البته این اتفاق در سطح کلان‌تر و در مورد همه اعضای جامعه باید بیفتد.

او افزود: به نظر می‌آید حداقل چند ماه بیکاری خواهیم داشت و دولت باید ضرر این امر را برای خیلی از خانواده‌ها جبران کند.

کارگردان «شب‌های روشن» در خصوص نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی هم بیان کرد: برای اظهار نظر در این زمینه نیاز به زمان بیشتری است؛ ولی به نظر می‌آید که کرونا به روی دادن برخی جریان‌ها سرعت داده است؛ به هر حال مدت‌هاست که سینما به آن مفهوم قدیمی که در سالن فیلم‌ها را می‌دیدیم، رو به نابودی و در حال از بین رفتن است. گسترش شبکه‌هایی مانند نتفلیکس یا نمونه‌های داخلی آن، به نوعی صحه بر این موضوع می‌گذارد.

کارگردان سینمایی «چشم و گوش بسته» عنوان کرد: وقتی می‌بینیم فیلمسازی مانند ژان لوک گدار قرارداد نمایش آخرین اثرش را با برخی از شهرداری‌های دنیا مانند لندن و کوالالامپور می‌بندد که فیلم را در میدان‌های شهر‌ نشان دهند، واقعیت لزوم حضور نمایش آنلاین فیلم ها قوی‌تر می‌شود.

موتمن افزود: این‌ اتفاق‌ها نشان می‌دهد که رفته رفته به سمت نوع جدیدی از نمایش و ارتباط با فیلم‌ها می‌رویم، اما فکر نمی‌کردیم به این زودی این اتفاق در کشور ما رخ دهد. به شخصه فکر می‌کردم حداقل بیست سال آینده این اتفاق (نمایش آنلاین فیلم‌ها) بیفتد، اما شیوع کرونا آن را سریع‌تر کرد. به هر حال  فعلاً که هیچ واکسنی برایش نیست و مشخص نمی‌کند مردم تا چه زمانی باید دور از یکدیگر بنشینند و قطعاً نمی‌توان با چنین وضعیتی به سینما رفت و فیلم دید؛ پس همه باید به طور جدی روی نمایش آنلاین فیلم‌ها تمرکز کنیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان