معاون شورای نظارت و ارزشیابی و رییس شورای عالی اکران از تنظیم مقرراتی برای بازگشایی احتمالی سینماها در عید فطر و نیز بررسی و انتخاب پنج فیلم جدید برای اکران خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: محمد مهدی طباطبایی‌نژاد درباره وضعیت شروع به کار سینماها با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای دیگر هنرها مطرح شده است، گفت: ما بنا را بر این گذاشته ایم که اگر برای عید فطر شرایط فعالیت سینماها مناسب اعلام شود، آمادگی داشته باشیم و بر همین مبنا با اداره کل عرضه و نمایش سازمان سینمایی در حال تهیه مقرراتی است تا با استفاده از آنچه وزارت بهداشت تنظیم کرده، در صورت بازگشایی و اعلام وضعیت مساعد برای فعالیت پیشنهادات خود را مطرح کنیم که ممکن است با فاصله گذاری و مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته شود.

او تاکید کرد: به عنوان سازمان سینمایی موظف هستیم که یک زمان پیش‌بینی داشته باشیم و بر مبنای آن اقدامات خود را از جمله اینکه چه فیلم‌هایی اکران شوند یا با چه شرایط بهداشتی باید سینماها فعالیت کنند، دنبال کنیم. با این تعریف احتمال بازگشایی را برای عید فطر یعنی چهارم خرداد در نظر گرفته‌ایم، اما همه این‌ها مشروط به اعلام ستاد ملی با کرونا است.

وی درباره فیلم‌هایی که پس از بازگشایی سینماها روانه اکران می‌شوند، گفت: پیشنهاد ما دو فیلم کمدی پرفروش است، یک فیلم مفرح و دو فیلم اکشن به همراه ادامه اکران فیلم‌های متوقف شده اکران اسفند که با ۶۰ میلیون حمایت نمایش خود را از سر می‌گیرند. درواقع درصدد هستیم با پنج فیلم جدیدی که سنگینی لازم را برای حرکت لوکوموتیو سینما داشته باشند و جذابیت ایجاد کنند تا مخاطب از سینما استقبال کند را روی پرده ببریم که البته این هم مشروط به تصمیم شورای صنفی نمایش یا شورایی است که مسئول اکران نوروزی بود و باید یکبار دیگر تشکیل جلسه دهد، اما قطعا بخاطر شرایط خاصی که در آن هستیم این فیلم‌ها بر اساس قرعه کشی انتخاب نخواهند شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا