جشنواره فیلم‌های موبایلی در کشور قزاقستان برای نخستین بار و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: پذیرش درخواست‌ها برای شرکت در جشنواره فیلم‌های کوتاه که با موبایل تولید شده است، در قزاقستان آغاز شد. افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این جشنواره کنند. «دمیتری باینازاروف» کارگردان و تهیه کننده و برنده جشنواره‌های متعددی بین‌المللی فیلم موبایلی، طراح و برپاکننده این جشنواره است. وی گفت جشنواره فیلم موبایلی در کشور قزاقستان برای نخستین بار برگزار می‌شود.

باینازاروف افزود: فیلمبرداری با موبایل، سرگرمی من است و اینچنین ایده برگزاری جشنواره به وجود آمد. فیلم‌های ساخت خودم را به جشنواره های مختلف می‌فرستادم و در جشنواره‌های بین المللی ایتالیایی، آمریکایی و بلاروسی شرکت کردم. در قزاقستان تا به حال چنین فستیوالی برگزار نشده است، فکر کردم باید این خلأ را پر کرد.

وی ادامه داد: ایده برگزاری این جشنواره یک و نیم سال پیش بوجود آمد. دوستان همکار از ابتکار من استقبال کرده‌اند و کارمان خوب پیش می‌رود.

طراح این پروژه همچنین درباره شرایط برگزاری این جشنواره گفت: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. همچنین شرایط ویژه برای کسانی که می‌خواهند از تجهیزات دیگر استفاده کنند، باید در نظر گرفته شود، ما به منظور تحریک مردم به خلاقیت، موضوع جشنواره را محدود کرده‌ایم. ضمن اینکه مراسم اعلام برندگان به طور آنلاین برگزار می‌شود. بنیاد نخستین رئیس‌جمهور قزاقستان هم از اولین جشنواره فیلم موبایلی استقبال کرد.

دمیتری باینازاروف ادامه داد: قرار بود جشنواره به طور آفلاین، حضوری برگزار شود، اما چون به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار داریم، تصمیم گرفته‌ایم آن را به طور آنلاین برگزار کنیم. پذیرش درخواست ها از ۱۲ آوریل (یکشنبه ۲۴ فروردین) آغاز شده و تا به حال تعدادی از ویدیوها را دریافت کرده‌ایم که در یوتیوب منتشر خواهد شد. همچنین سایت ویژه این جشنواره به نشانی mbfilmfest.com راه‌اندازی شده است.

آنطور که رایزنی فرهنگی ایران خبر داده، آثار این جشنواره در سه بخش پذیرفته می‌شود: فیلم‌های ۳ تا ۱۲ دقیقه، فیلم‌های ۱ تا ۳ دقیقه و فیلم‌های کوتاه‌تر از ۱ دقیقه. همچنین کلیپ های موسیقی موبایلی هم در این جشنواره شرکت داده می‌شود.

آثار توسط هیئت داوران به صورت آنلاین ارزیابی می‌شود و در ۱۷ می (یکشنبه ۲۸ اردیبهشت) برندگان اعلام خواهد شد.