نمایش «نویسنده مرده است» نوشته و کار آرش عباسی که در تالار «شمس» روی صحنه است، شامگاه 9 تیر ماه به صحنه نرفت.

پایگاه خبری تئاتر:  آرش عباسی درباره دلیل لغو اجرای شب گذشته‌اش گفت: شب گذشته 9 تیرماه اجرا نرفتیم زیرا تهویه سالن مشکل پیدا کرده و از کار افتاده بود.

او اضافه کرد: در اولین شب اجرا، به خاطر تمرکز بازیگران و تماشاگران از تهویه سالن استفاده نکردیم اما تجربه بسیار تلخی شد چون هوای سالن بسیار گرم شد و حتی نفس کشیدن را دشوار می‌کرد. به همین دلیل با حجم عظیمی از انتقادات روبرو شدیم و از اجرای دوم تهویه را راه انداختیم.

عباسی ادامه داد: عصر دیروز از طرف سالن گفتند تهویه مشکل دارد و به همین دلیل اجرا را لغو کردم. چون نمی‌خواستم تماشاگران و بازیگرانم دچار عذاب بشوند.

این کارگردان تئاتر با انتقاد از سایتی که پیش فروش بلیت نمایش‌اش را انجام می دهد، افزود: روز گذشته ساعت چهار بعدازظهر به سایت اعلام کردم که اجرا تعطیل است، اما ظاهرا بسیاری از تماشاگران دیر این موضوع را فهمیدند و به سالن مراجعه کردند.

عباسی با تشریح دیگر مشکلاتی که این سایت برای نمایش «نویسنده مرده است» ایجاد کرده، اظهار تاسف کرد: این سایت با اطلاع‌رسانی غلط خود باعث شده است که تماشاگران ما دچار اشتباه شوند. از آنجا که نمایش ما در تالار شمس موسسه فارسی‌زبانان اجرا می‌شود، فقط پیش‌فروش اینترنتی داریم و هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که فروش گیشه داشته باشیم زیرا این تالار تماشاگر گذری ندارد.

این هنرمند تئاتر تاکید کرد: از این سایت شکایت خواهم کرد زیرا باعث ایجاد نوعی مافیا در تئاتر شده است.

عباسی با اعلام اینکه نمایش «نویسنده مرده است» را اثری شکست‌خورده می‌داند، گفت: به دلال‌های فروش بلیت باج نمی‌دهم. متأسفانه از پیکره نحیف تئاتر که خود دچار هزار و یک مشکل است، سوءاستفاده می‌کنند و این موضوع شرم‌آور است که عده‌ای برای تئاتر کیسه بدوزند.

او افزود: با نگاهی کاسب‌کارانه باعث نوعی انحصارگرایی فروش بلیت در تئاتر شده‌اند که شکلی مافیایی دارد و برای تئاتر بسیار خطرناک است و در این میان هیچ‌کس هم اعتراضی نمی‌کند. به این ترتیب سیستمی مخوف شکل گرفته و متأسفانه هنرمندان هم به دلیل مشکلات مالی تئاتر سکوت کرده‌اند، زیرا وقتی تئاتر از طرف هیچ‌جا حمایت نمی‌شود، هنرمند فقط به فکر این است که خرج نمایش‌اش را تأمین کند و در این میان فقط دلال‌ها سود می‌برند.

او همچنین گفت: وقتی ماهیت این سایت برایم روشن شد، از آن‌ها خواستم همکاری را قطع کنیم و صفحه نمایشم را ببندم اما متأسفانه این صفحه هنوز فعال است.

عباسی در عین حال خاطر نشان کرد: برای یک کارگردان هیچ چیز بهتر از این نیست که در جریان نظرات تماشاگرانش قرار بگیرد و من به دنبال همین نقدهایی که در این سایت منتشر می‌شد، بعضی از بخش‌های نمایشم را اصلاح کردم. اما مسئله این است که عده‌ای با هویت جعلی توهین می‌کنند و حتی به تماشاگران توصیه می‌کنند بعضی از نمایش‌ها را نبینند، در حالی که هیچ جای دنیا تماشا نکردن یک نمایش توصیه نمی‌شود.

او ادامه داد: به هر حال یک نفر باید جلوی این رویه نادرست بایستد و من آماده قربانی شدن هستم و امیدوارم دیگر دوستان تئاتری هم به خودشان بیایند. به همین دلیل امروز به اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان متولی تئاتر شکایت می‌کنم و انتظار دارم این موضوع پیگیری شود. هر چند معتقدم خود این اداره باید پیش از این وارد عمل می‌شد و بهتر بود گیشه تئاتر شهر پیش فروش اینترنتی بلیت همه تئاترها را انجام می‌داد.

کارگردان نمایش «نویسنده مرده است» در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ابتدا مشکلات را می‌دانستم. مسائلی مانند دوری راه، ماه رمضان، بازی‌های جام‌جهانی، مسابقات والیبال و... مطرح بود اما این نمایش پیش از این در تئاتر شهر امتحانش را پس داده بود، همچنان که اولین هفته اجرای‌مان در تالار شمس نیز با استقبال چشمگیری روبرو شدیم اما از هفته دوم مشکلات ما آغاز شد.

عباسی در پاسخ به اینکه نمایشش امشب به صحنه خواهد رفت،گفت: امشب اجرا داریم چون سالن قول داده مشکل تهویه را حل کند.

 نمایش«نویسنده مرده است» نوشته و کار آرش عباسی با بازی لادن مستوفی و ایوب آقاخانی اجرا می‌شود.

این نمایش پیش از این در تئاتر شهر به صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبرو شد و چندی پیش هم در قالب یک تور چندین اجرا در شهرهای مختلف ایتالیا داشت.