از میان ۱۳۷ فیلم بلند منتخب جشنواره معتبر «جنوب از جنوب غربی» آمریکا، تنها ۷ فیلم با نمایش در نسخه آنلاین جشنواره موافقت کردند.

پایگاه خبری تئاتر: بیست و هفتمین جشنواره فیلم «جنوب از جنوب غربی» در «آستین» موسوم به «SXSW» که از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی در آمریکا محسوب می‌شود در ابتدا قرار بود از تاریخ ۱۳ تا ۲۲ مارس (۲۳ اسفند تا ۳ فروردین) برگزار شود که به سبب شیوع ویروس کرونا لغو شد و قرار شد این جشنواره سینمایی با همکاری آمازون امسال به صورت آنلاین برگزار شود.

مسئولان جشنواره «SXSW» و آمازون در چند هفته اخیر در تلاش برای ترغیب فیلمسازان برای حضور در نسخه آنلاین جشنواره بودند اما از میان ۱۳۷ فیلم بلند که در فهرست اولیه جشنواره پیش از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بودند تنها ۷ فیلم بلند (۵ درصد) تصمیم به شرکت در نسخه آنلاین جشنواره گرفته‌اند.

بسیاری از فیلمسازان از این که قرار است آثارشان تنها از طریق آنلاین و در یک بازه زمانی ۱۰ روزه فقط در آمریکا به نمایش گذاشته شود احساس راحتی نداشتند و نسبت به تاثیرات منفی آن بر فروش آینده فیلم نگران بودند و بنابراین تصمیم به خروج از جشنواره گرفتند.

«جنت پیرسون» دبیر حشنواره «SXSW»در گفتگو با هالیوود ریپورتر عنوان کرده: "دوران بی‌سابقه‌ای را پشت سر می‌گذاریم و ما تمام تلاشمان را برای حصول بهترین نتیجه ممکن از این شرایط پیچیده انجام می‌دهیم.

«جنیفر سالک» مدیر استودیو آمازون نیز درباره کناره‌گیری درصد قابل توجهی از فیلم‌ها از جشنواره آنلاین عنوان کرد این موضوع را درک می‌کنیم و هر فیلم استراتژی خاص خود را دارد و این فرصت ممکن است برای همه فیلمساران معنادار نباشد. با این وجود خوشحالیم که توانستیم این فرصت را برای آن دسته از فیلمسازانی که قصد دارند داستان‌هایشان را با تعداد زیادی از مخاطبان به صورت مجازی به اشتراک بگذارند، ایجاد کنیم.

در جشنواره آنلاین «SXSW» که از تاریخ ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) آغاز می‌شود در مجموع ۳۹ فیلم شامل ۷ فیلم بلند و ۲۹ فیلم کوتاه داستانی و مستند و ۳ فیلم اپیزودیک به نمایش گذاشته می‌شوند.