اولین جلسه مشترک هم اندیشی حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی با هیأت مدیره خانه تئاتر برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: اولین جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر درباره مشکلات پیش روی تئاتر در محل خانه تئاتر برگزار شد. در این جلسه که با حضور حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، رضا دادویی مدیر شورای ارزشیابی و نظارت، عزت‌الله انتظامی رییس هیأت مدیره، ایرج راد مدیر عامل، بهزاد فراهانی، اصغر دشتی، حسین کیانی، محمد ساربان، حمید پورآذری و محمد بهرامی اعضای هیأت مدیره خانه تئاتر برگزار شد، دو طرف به بحث و تبادل نظر راجع به مشکلات تئاتر پرداختند.

در این جلسه مقرر شد تا کارگروه‌هایی برای کمک به طرح گسترش فضا، تولید و عرضه تئاتر تشکیل شود. همچنین قرار بر این شد مذاکراتی با کمیسیون‌های فرهنگی و بودجه مجلس شورای اسلامی، همچنین شورای شهر، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گیرد تا توجه آن‌ها را به کمبود بودجه، کمبود سالن و ... جلب کرد تا در نتیجه‌ این گفتگوها به راهکارهای مفید و عملی رسید.

در این جلسه حسین طاهری عنوان کرد: به رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد نباید ناامید بود، باید اولویت‌ها را پیدا کرد و بر سر آن‌ها به تفاهم رسید.

وی ادامه داد: امکان افزایش بودجه، صرفاً محدود به وزارت فرهنگ و ارشاد نیست بلکه می‌توان از راه‌های دیگر هم به بودجه کمک کرد. به طور مثال با جلب و جذب حمایت سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های دیگر و همچنین شرکت‌های خصوصی باید این پیوست و پیوند فرهنگی را بین‌ بخش‌های تجاری و فرهنگی ایجاد کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد تا توجه به تئاتر شهرستان‌ها جزو اولویت‌های اداره کل هنرهای نمایشی باشد و همچنین این جلسات تا حصول نتایج مورد نظر ادامه پیدا کند.