لادن ژاوه وند درباره جدیدترین فعالیت‌های هنری خود و فضای کنونی بازیگری توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر: لادن ژاوه وند بازیگر سینما، درباره جدیدترین فعالیت هنری خود گفت: فیلم‌های «شنای پروانه»، «آینده»، «موافقت اصولی»، «نشان شر» و تئاتر «زری سلطان» را برای اکران و نمایش دارم. به تازگی هم پیشنهاد جدیدی دارم که ایفای نقش اصلی است اما نمی‌توانم از جزئیات آن بگویم.

وی افزود: تئاتر «زری سلطان» به کارگردانی فربود همدانی مرداد ماه در سالن ۲۲۰ نفری اجرا خواهد شد.

این بازیگر در خصوص پتانسیل و سطح سواد سینمایی کارگردان‌های جوان، بیان کرد: کارگردان‌های جوان ما که من تجربه همکاری با آن‌ها را داشتم، به لحاظ سطح سواد و کارایی بسیار فراتر از آن چیزی هستند که می‌بینید. وقتی می‌خواستم اولین سکانس فیلم «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» را بازی کنم، حال و هوای غریبی داشتم. دلم می‌خواست سر صحنه فیلمبرداری حاضر نشوم، اما هومن سیدی پس از دیدن اولین سکانس بازی من گفت «بازیگری در خون توست و نمی‌دانم تا حالا چرا کسی شما را کشف نکرده است». این را سینماگری به من گفت که واقعاً باسواد و کار بلد است.

او اضافه کرد: امیر پورکیان هم با دید بالا و سوادی که دارد، به نکاتی از فضای بازیگری من پی برد. تا جایی که در دو فیلمش از من استفاده کرد و قول‌ همکاری‌ بیشتر هم داد.

ژاوه وند در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید در سینما موفق شوید، گفت: من سینما را به صرف دیدن فیلم دوست داشتم و بازیگری اصلاً در رویا‌های من نمی‌گنجید. فکر نمی کردم بتوانم روزی در آن موفق باشم، اما لطف خدا شامل حالم شد و این برای من معجزه بود. برای انجام هرکاری باید عاشق آن باشید تا بتوانید با آن حس بگیرید، زندگی کرده و آن را مال خود کنید. اگر اینگونه عمل شود، بهترین اتفاق می‌افتد.

ژاوه وند درباره لزوم معرفی بازیگران جدید به سینمای کنونی، اظهار کرد: باید راه را برای جوان‌ها باز بگذاریم. مطمئنم خروجی مثبتی دارد و برای آینده سینما مفید خواهد بود. طی چند سالی که در سینما حضور دارم، متوجه شدم کمتر کارگردان و سینماگری چهره‌های جدید و مستعد را معرفی می‌کنند. خوشحالم افرادی چون امیر پورکیان هستند که از بچه‌های گمنام استفاده می‌کند تا آن‌ها بتوانند راهشان را که به آن عشق می‌ورزند، ادامه دهند. در «موافقت اصولی» از چندین چهره جدید استفاده شد. در «مغز‌های کوچک زنگ زده» و حتی «شنای پروانه» که دیدیم به بازیگران جدیدی میدان داده شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان