سی و پنجمین جشنواره بین المللی مستند مونیخ در کشور آلمان ۳ فیلم ایرانی در برنامه نمایش خود قرار داد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «سایه های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی و «کاغذ پاره‌ها» ساخته بهزاد نعلبندی در بخش رقابتی بین‌المللی این جشنواره مستند به روی پرده خواهند رفت و مستند «نت‌های مسی یک رویا» از رضا فرهمند نیز در بخش افق‌های جشنواره مستند مونیخ نمایش خواهد داشت.

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» اولین نمایش جهانی خود را سال گذشته میلادی در بخش رقابتی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) تجربه کرد و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را برای مهرداد اسکویی به ارمغان آورد. این مستند در ادامه نیز به چندین جشنواره بین المللی دعوت شد و جوایزی از جمله تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره مستند بیگ اسکای آمریکا را دریافت کرد.

مستند «کاغذپاره ها» به کارگردانی بهزاد نعلبندی نیز در بخش «Luminous» جشنواره ایدفا حاضر بود.

«نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی نیز در سال ۲۰۱۹ و در اولین حضور بین المللی خود، در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو به نمایش درآمد و در ادامه نیز میهمان چندین رویداد بین المللی از جمله جشنواره «کامدن» آمریکا بود.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی مستند مونیخ از تاریخ ۶ تا ۲۴ می ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت) برگزار می‌شود و امسال میزبان ۱۲۱ فیلم از ۴۲ کشور جهان خواهد بود.

بنا بر این گزارش، در حالی اسامی فیلم‌های جشنواره مستند مونیخ اعلام می‌شود که چند هفته قبل دست‌اندرکاران یک فیلم ایرانی، نام فیلم‌شان را به عنوان برنده این جشنواره در یک اقدام غیر حرفه ای اعلام کرده بودند.