«طلا» آخرین ساخته سینمایی پرویز شهبازی از جمله فیلم‌هایی است که دو سال از ساخت آن می‌گذرد اما طی این مدت نتوانست راه به اکران عمومی ببرد که احتمالا موضوع حساس و حواشی احتمالی آن دلیل آن بوده است. با این حال قرار است از این هفته روانه نمایش آنلاین شود.

پایگاه خبری تئاتر: ورود برخی فیلمسازان به ماجرای اکران اینترنتی کم‌کم به نظر جدی‌تر می‌شود و مخاطبان فضای مجازی و علاقه‎مندان به سینما شاهد نمایش فیلم‌های اکران‌نشده خواهند بود.

این اتفاق با ابتکار ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز شد و در این روزهای اخیر نیز برخی سراغ اکران آثارشان در این کانال رفته‌اند که فعلا نمایش و عرضه «طلا»ی پرویز شهبازی قطعی است.

شهبازی فیلمساز شناخته شده‎ای است و آثارش عمدتا با استقبال مخاطبان و جشنواره‌های داخل نیز روبرو شده است. «طلا» آخرین ساخته اوست که دو سال قبل و در جشنواره فجر سی و هفتم رونمایی شد.

«طلا» فیلم داستانی و خوش‌‌ساختی است که با توجه به ترکیب خاص بازیگرانی که دور هم جمع کرده، می‌تواند نوید یک فیلم پرفروش را حتی در پلتفرم‌های اینترنتی داشته باشد.

«قصه چند جوان جاه‌طلب و البته یک حاملگی نامشروعِ مشروع شده؛ یعنی رابطه‌ای که قرار است از دوستی به ازدواج برسد اما ...» همین یک خط داستانی در زمان رونمایی فیلم نیز با حواشی و برخی جدل‌‎های رسانه‎ای مواجه شد. با این حال امکان ممیزی این بخش از فیلم وجود ندارد چون خط اصلی داستانی «طلا» را تشکیل می‌دهد.

اکران آنلاین این فیلم هرچند در شرایط تعطیلی سینماها درحال انجام و بعد از دو سال فرصتی برای نمایش این فیلم خواهد بود اما قطعا امتیازی ایده‌آل و راه گریزی برای برخی همانند محمد شایسته، تهیه‎کننده «طلا» و یکی دیگر از فیلم‌های پرحاشیه سال‌های اخیر سینما یعنی «خانه دختر» است.

اکران یکباره و پرهزینه «طلا» که بخش زیادی از بودجه را مصروف تیم بازیگری خود کرده است، به ویژه در اکران نسبتا پرریسک آنلاین، به نظر تنها راه موجود برای فیلم‌های احتمالا پرسر و صدایی است که نتوانسته‌اند جایی بر پرده اکران عمومی سینماها پیدا کنند.

«طلا» که بازیگران چون نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان در آن ایفای نقش می‌کنند چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت از طریق اکران آنلاین به نمایش درخواهد آمد.

بنابراین این احتمال همچنان هست که با توجه به بستر تازه ایجادشده اکران اینترنتی و نظارت ناکافی، این فضا محل عرضه و نمایش آثاری شود که چندان هم مناسب با ذائقه خانواده‌های ایرانی نباشند. همچنان که توزیع بسیاری از سریال‌های نمایش خانگی با داستان‌های خاصی که گاه در پیش گرفته‎اند، این عرصه را می‌تواند محل انتقاد قرار دهد.

سینمای آنلاین طرح جالب و به‌روزی برای این روزهای سینماست که می‌تواند خانواده‌ها و علاقه‌مندان به سینما را با ایجاد یک تفریح و سرگرمی دور هم جمع کند. پس همچنان الزام بیشتری برای نظارت و برنامه‌ریزی بر آن حس خواهد شد.


منبع: خبرگزاری آنا