محمدحسین حیدری کارگردان مستند «مهین» با موضوع نخستین قاتل زن سریالی در ایران، به سراغ ساخت مستندی درباره «بیجه» یکی دیگر از قاتلان سریالی مشهور ایران رفته است.

پایگاه خبری تئاتر: محمدحسین حیدری کارگردان مستند «مهین» با اشاره به جدیدترین پروژه کاری خود گفت: بازخوردهای بسیار خوبی که از مستند «مهین» داشتیم، کار را کمی برای ما سخت کرد چرا که برای ساخت «مهین» بیش از ۴ سال وقت و انرژی صرف کرده بودیم و همین موضوع باعث شد تا این مستند در بین اقشار مختلف مردم و حتی اهالی رسانه مقبول واقع شود.

وی بیان کرد: سال ۸۸ به واسطه دوران دانشجویی در قزوین با موضوع قتل‌های سریالی «مهین قدیری» مواجه شدم و همیشه دوست داشتم کاری در این مورد انجام دهم. بعدها که در سال ۹۴ مقدمات ساخت این مستند فراهم شد در روند تحقیقات متوجه شدیم که عوامل اجتماعی و محیطی فراوانی مهین قدیری را که یک زن خانه دار و یک مادر بود را تبدیل به یک قاتل سریالی کرد و با همین درونمایه مستند «مهین» را جلوی دوربین بردم که فکر می‌کنم قضاوت نکردن در این مستند، دلیل بازخوردهای مثبت بود.

حیدری تصریح کرد: «مهین» سال گذشته جزو آثار پرمخاطب گروه «هنر و تجربه» بود و ما بعد از اکران در «هنر و تجربه» قصد داشتیم فیلم را وارد فضای اکران دانشگاهی و بعد از آن فیلم را در بسترهای وی‌اودی مثل فیلیمو عرضه کنیم که داستان کرونا و بحران عجیب و غریب ناشی از آن بوجود آمد اما از اواسط سال گذشته دنبال کار روی سوژه جدیدی مرتبط با قتل‌های سریالی هستیم.

کارگردان مستند «مهین» خاطرنشان کرد: از ابتدا تمایل داشتیم تا مستندهای مرتبط با قتل‌های سریالی یک سه گانه باشد و به همین دلیل برای قسمت دوم این مستندها سراغ سوژه «محمد بیجه» رفته‌ایم و امیدواریم با همکاری نهادهای قضائی با تکمیل روند تحقیقات بتوانیم این فیلم را هرچه زودتر استارت بزنیم. البته سوژه مستند سوم را هنوز قطعی نکرده‌ایم و پس از ساخت مستند «بیجه» سراغ تکمیل سه گانه مستند قتل‌های سریالی خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: همانطور که پژوهش و تحقیقات مفصل در مستند «مهین» برای من و مهدی مطهر به عنوان تهیه‌کننده اهمیت بسیار زیادی داشت، برای ساخت مستند «بیجه» هم همین مسیر را خواهیم رفت و با وجود اینکه بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌ها از قبل انجام شده اما برای تکمیل این روند منتظر مساعدت قوه قضائیه برای در اختیار داشتن کامل پرونده قتل‌های بیجه هستیم تا بتوانیم به یک نگاه کاملاً درست و کارشناسانه برسیم.

حیدری در پایان گفت: به لحاظ زمانی قتل‌های «بیجه» در سال ۸۳ و در منطقه پاکدشت رخ داده که بیش از ۱۷ کودک و ۳ بزرگسال را قربانی کرد که از پرونده او به عنوان بزرگ‌ترین پرونده جنایی هفتاد و یک سال اخیر ایران نام می‌برند که به شدت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد و به همین دلیل ساختن مستند در مورد این سوژه حساسیت‌های خاص خود را دارد و ما باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهیم.


منبع: خبرگزاری مهر