نمایش «دو یک به نفع بارسلونا» علاوه بر مشهد، در حال حاضر در سه استان کرمانشاه , خراسان شمالی و خوزستان در حال تمرین است.

پایگاه خبری تئاتر:  این نمایش به نویسندگی مهسا غفوریان در جشنوراه تئاتر فجر ۹۲ به روی صحنه رفت و این روزها در اجرای عمومی با استقبال پرشور تماشاگران مشهدی روبروست.

مهسا غفوریان در این باره به خبرنگار “سایت خبری تئاتر” گفت: من در این روزهای پایانی اجرای «دو یک به نفع بارسلونا» ، دلگرم هستم از اینکه سه  ژاله، ناصر، مرتضی، سپهر و سیمای دیگه دارند متولد می شوند.

کارگردان نمایش “دو یک به نفع بارسلونا” از نحوه آشنایی استانها با این نمایش افزود: استان کرمانشاه را از طریق جشنواره فجر آشنا شدیم و جهت همکاری دعوت شدم. استان خراسان شمالی در اجراهای عمومی از من در خواست همکاری کردند و در طی اجراهای عمومی به مشهد آمدند و این نمایش را دیدند. استان خوزستان هم از طریق اینترنت و استقبالی که خوشبختانه از نمایش شده بود و خواندن نقد ها و مصاحبه هایی که با من شد، خواستار دریافت متن شدند .

غفوریان در پاسخ به این سوال که نحوه همکاری با این گروه ها در دیگر شهرها چگونه است؟ بیان کرد: گروه ها در طی تمرینات، تلفنی با من در ارتباط هستند . اما وقتی کار به اجرا برسد، من حتما به دیدن این نمایش ها خواهم رفت.

وی اشاره کرد: پیشنهاد اجرای این نمایش توسط گروهی در تهران داده شد که در حال بررسی است.

نویسنده نمایش “دو یک به نفع بارسلونا” در پایان از ترجمه نمایشنامه خبر داد و گفت: این کار انجام خواهد شد اما هنوز برنامه دقیقی برای آن مشخص نشده است.

دو یک به نفع بارسلونا” با دریافت ۱۷ جایزه از جشنواره ی تئاتر استانی، جشنواره تئاتر مناطق در سال ۹۲ و نمایش برگزیده در اردیبهشت تئاتر ۹۳ و همچنین شرکت در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از آثار پرافتخار تئاتر مشهد در سال گذشته است.