تهیه کننده و کارگردان فیلم «شیرین قناری بود» از اکران این فیلم پس از ۹ سال توقیف خبر داد و گفت: خوشحالم سرانجام امکان نمایش «شیرین قناری بود» در شبکه اینترنتی فراهم شد.

پایگاه خبری تئاتر: داود توحیدپرست گفت: خوشحالم فیلم شیرین قناری بود سرانجام امکان نمایش در شبکه اینترنتی را پیدا کرد. هدف من از ساخت این فیلم کاملا انسانی بود و بعد از این همه مدت هنوز متوجه نشده‌ام چرا این فیلم با این محتوای جذاب و انسانی ۹ سال دیر تر باید دیده شود.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما، گفت: فیلم شیرین قناری بود قبل از توقیف به چهار جشنواره ارسال شد که در جشنواره بلک آلمان به عنوان بهترین فیلم بخش نوجوان و جوان شناخته شد و در جشنواره های دهلی نو و زانزیبار و میلان ایتالیا به بخش مسابقه راه یافت ولی متاسفانه توقیف شد.

توحیدپرست با بیان اینکه فیلم شیرین قناری بود را با فروش خانه‌اش ساخته، افزود: متاسفانه شرایطی برای این فیلم به وجود آمد که منجر به مستاجر شدن من شد و متاسفانه بی‌دلیل فیلمی که کلی هم سانسور شده بود و پروانه نمایش داشت را توقیف کردند و هرگز هم پاسخ ندادند چرا؟

این کارگردان سینما ادامه داد: نکته ای که برای من خیلی جالب است اینکه این فیلم بدون هیچ تبلیغ محیطی و رسانه‌ای  بازیگر ستاره تقریبا از ۹۰ درصد فیلم‌های مطرح و پربازیگر؛ بیشتر بازدید کننده داشته است.

در خلاصه داستان شیرین قناری بود آمده است: شیرین که طرفدار تیم استقلال است به دلیل علاقه شدید به فوتبال از دبیرستان اخراج می شود و همزمان مورد توجه شاهرخ که خواننده و پرسپولیسی است قرار می گیرد اما شیرین از پرسپولیسی‌ها نفرت دارد! در اوج کُری خوندن‌ها؛ شیرین و دوستش سارا برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس؛ با لباس پسرانه به ورزشگاه می‌روند و ...

سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی زاده، حمید شریف زاده، حسین پرستار، امیدعلومی و هلیا امامی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

داوود توحیدپرست (متولد ۱۳۳۹) در سال ۱۳۶۳ وارد انجمن سینمای جوان شد و فیلم کوتاه ۸ م.م را ساخت. دو مجموعه قصه به نام های چکمه و تولد غریبانه را چاپ کرده، همچنین فیلم ۱۶ میلیمتری برای سینمای تجربی به نام گل به سر روزگار می ریزد را ساخته است.

وی در سال ۱۳۶۳ وارد صدا و سیما و ابتدا در گروه کودک شبکه اول و سپس منشی صحنه تلویزیون بوده است. در سال ۱۳۷۷ اولین فیلم سینمایی را با نام معصوم و بعد از آن نامزد آمریکایی من دومین تجربه کارگردانی وی است. از جمله کارهای او می توان به سریال ماه محبوب و بوی گندم اشاره کرد. شیرین قناری بود به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی توحیدپرست سال ۱۳۹۰ ساخته شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا