قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی از پرداخت مطالبات و معوقات گروه های نمایشی تا پایان آبان ماه سال 98 خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن بیان این مطلب، عنوان کرد: همانطور که وعده داده بودیم، معوقات گروه ها گام به گام در حال پرداخت شدن است و به تازگی نیز مطالبات گروه هایی که تا سی اُم آبان ماه از مرکز طلب داشتند، همه پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: مطالبات گروه های نمایشی جشنواره تئاتر فجر نیز همانطور که پیش از این گفتیم ، پرداخت شده و به زودی نیز سایر معوقات تا پایان سال 98 گروه ها پرداخت می شود.

 آشنا که به تازگی طی حکمی محسن امیری را به عنوان «مسئول بررسی و پیگیری فعالیت‌های نمایشی در فضای مجازی» تعیین کرده، درباره این انتصاب و وظایف او ، توضیح داد: آقای امیری در این منصب قرار نیست بر چیزی نظارت داشته باشند ، بلکه قرار بر این است که جریان تئاتر در فضای مجازی را با همفکری متخصصین فنی و نمایش و مجموع نظرات همکاران موضوعات تئاتری را پیگیری کنند.

وی در این باره افزود: اینکه چطور می شود از فضای مجازی و اینترنت به نفع تئاتر و برای ترویج تئاتر استفاده شود، از مسئولیت های او خواهد بود.

آشنا با اشاره به شرایط فعلی کرونایی همه دنیا و ایران توضیح داد: حال که کرونا فضای جدیدی را در کشور ایجاد کرده، برای ما هم فرصت مناسبی است که این نوع تئاتر را نیز تجربه کنیم. بهرحال فعالیت در فضای مجازی تئاتر نیز چون چیزهای دیگر موافق و مخالفینی دارد که قرار شد آقای امیری به صورت ویژه این موضوع را بررسی کند و به جمع بندی رسیده و در نهایت نیز آن را عملیاتی کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار داشت: بنابراین از این طریق قرار است به لحاظ قانونی، زیرساخت ها، نرم افزار و سخت افزار همه جوانب این امر بررسی شود، چرا که تئاتر آنلاین هم نیاز به زیرساخت مناسب دارد بنابراین قصدمان این است که اگر قرار شد در فضای مجازی فعالیت های تئاتری را ادامه دهیم با کار کارشناسی این کار را انجام دهیم و اگر هم قرار شد که ادامه ندهیم ، باز هم با کارشناسی درست صورت بگیرد.


منبع: خبرگزاری فارس