کاوه مهدوی، کارگردان تئاتر از آمادگی گروه نمایشی‌اش برای اجرای نمایش «زا» در تماشاخانه سنگلج خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: «کاوه مهدوی» ،‌کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب گفت: تصمیم داشتیم 15 فروردین ماه نمایش‌مان را روی صحنه سنگلج ببریم که به کرونا خوردیم و اجرا عقب افتاد . بنابراین پس از بازگشایی سالن‌ها و اجرای یک نمایش دیگر که در اسفند ماه به تأخیر افتاده بود، ما در سنگلج به صحنه خواهیم رفت.

وی با اشاره به تمرینات مجازی نمایش شان در این ایام گفت: این روزها در قالب‌های تصویری فضای مجازی تمرین می‌کنیم چرا که بخش‌هایی از کار ما موسیقی آیینی ، نظم و نثر دارد و می بایست با هم کار کنیم. همینطور در حین کار نیز بازنویسی داشته باشیم.

مهدوی ، کارگردان و نویسنده نمایش «زا» درباره موضوع نمایش توضیح داد: موضوع در فضای خیالی به دوران قاجار و پادشاهی شبیه مظفرالدین شاه باز می گردد که در دوره اش اتفاقاتی می افتد. این نمایش براساس نمایش «حساب پرداخت نمی شه» است که قبلا در تئاتر شهر اجرا کردیم.

وی با اشاره به اینکه نمایش 21 نفر بازیگر خواهد داشت، گفت: همه بازیگران از هنرجویان آموزشگاه شهریار هستند که یک سال و نیم با هم کار کردیم .

مهدوی با تأکید بر اینکه تلاش می کنیم در فضای مجازی  برای حضور  مجدد مردم در سالن ها اعتمادسازی داشته باشیم‌، گفت: بنابراین برنامه حمایت از اجراها را در فضای مجازی مان داریم. برای همین گروه تئاتر «لحظه» تصمیم دارد از سه تا شش نفر مخاطب تئاتر بعد از بازگشایی برای تماشای رایگان تئاتر حمایت کند. فراخوان این طرح را به زودی اعلام خواهیم کرد، برا این اساس سوالاتی در فضای مجازی از مخاطبان می پرسیم تا از این طریق بیشتر درگیر تئاتر باشند و به تماشای تئاتر ترغیب شوند.

وی در پایان گفت: جوایز این مسابقه را طوری طراحی کردیم که مخاطبان به دیدن تئاتر بیایند.


منبع: خبرگزاری فارس