بهروز غریب‌پور گفت:دیگر هیچ تمایلی به همکاری با پروژه بازسازی تئاتر شهر ندارم.

پایگاه خبری تئاتر:  این هنرمند تئاتر درباره همکاری‌اش با پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: پیش از بازسازی قبلی تئاتر شهر در سال 86 که همزمان با دوره مدیریت حسین پارسایی بود، شش ماه همراه با خانم سولماز فاتحی به عنوان مدیر اجرایی پروژه بازسازی تئاتر شهر کار کردیم. من طراح و ناظر بودم و شرکت "گزینه" و مهندسان آن مطالعه دقیقی درباره بازسازی تئاتر شهر انجام دادند و راه‌حل‌های مختلف را برآورد کردیم.

وی با اشاره به سخنان اخیر سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی که گفته بود «از طریق رسانه‌ها هنرمندان و کارشناسان را برای بازسازی تئاتر شهر دعوت می‌کنیم» اضافه کرد: کسی که به عنوان سرپرست پروژه انتخاب شده است،باید اولین اقدامش پژوهش باشد. او باید بررسی کند چه اتفاقاتی در زمینه بازسازی صورت گرفته است. فرد مسوول نمی‌تواند از طریق رسانه‌ها متخصصان را به همکاری دعوت کند چون جایگاه ما چنین نیست که این گونه به همکاری دعوت شویم.

غریب‌پور تأکید کرد: بنابراین، در این رابطه نه میلی به همکاری دارم و نه کاری انجام می‌دهم چون تفکرم درباره بازسازی تئاتر شهر زمین تا آسمان با آقایان متفاوت است. همین حرکت ایشان که بدون مطالعه صحبت کرده، نشان می‌دهد نتیجه بازسازی غیرقابل قبول خواهد بود. ضمن اینکه دیگر نه روحیه بازسازی تئاتر شهر را دارم و نه انرژی و وقتش را.

این هنرمند تئاتر که تجربه طراحی و ساخت خانه هنرمندان و فرهنگسرای بهمن را دارد، اضافه کرد: مدیریت بازسازی یک پروژه یک امر کاملا تعریف شده است. مسابقه طراحی نیست بلکه باید فرد یا گروهی که در این زمینه تجربه دارند برای مدیریت چنین پروژه‌هایی انتخاب شوند و یکی از وظایف این گروه، تحقیقات میدانی است.

او یادآور شد: در آن دوره که قرار بود ما همکاری کنیم، اولین کاری که خانم فاتحی انجام داد، جستجوی نظرات تمام کارکنان تئاتر شهر بود که سالیان سال در این مجموعه زندگی و کار کرده بودند. ایشان تمام موانع فعالیت آن‌ها را گردآوری کرده بود. علاوه بر آن نظرات تمام کارگردان‌ها، هنرمندان و عوامل اجرایی را هم جویا شده و جمع‌آوری کرده بود که مستنداتش در دفتر مرکز هنرهای نمایشی وجود دارد اما با این شیوه که آقایان در پیش گرفته‌اند، من هیچ تمایلی به همکاری ندارم نه روحیه‌اش را دارم، نه انرژی و نه وقتش را.

 سال گذشته که بار دیگر بحث بازسازی تئاتر شهر مطرح شد، کانون کارگردانان خانه تئاتر با نگارش نامه سرگشاده‌ای به علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخواست کردند بهروز غریب‌پور که سابقه طراحی خانه هنرمندان و فرهنگسرای بهمن را دارد، برای مدیریت بازسازی تئاتر شهر انتخاب شود. همان زمان غریب‌پور هم اعلام کرد که در خدمت تئاتر که کار مورد علاقه‌اش است، خواهد بود اما بعد از گذشت چند ماه و با توجه به اتفاقاتی که در تئاتر افتاده است، حالا دیگر تمایلی به این همکاری ندارد.