ضبط و تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی از فردا (دوشنبه) با دستورالعمل‌های پیشگیرانه سفت و سخت در لاتزیوی ایتالیا از سر گرفته می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: در حال حاضر از سرگیری ضبط فیلم در ایتالیا تنها به منطقه لاتزیو محدود می‌شود که کانون سرگرمی این کشور، یعنی شهر رم، در دل آن قرار دارد. با این حال آن‌ها که خود را برای برگشتن به سرکار آماده می‌کنند به خوبی می‌دانند که روال کار فیلمبرداری مثل قبل نخواهد بود.

صحنه‌های فیلمبرداری برای بازگشایی باید از مجموعه جدیدی از مقررات حفظ سلامت پیروی کنند که از آن جمله می‌توان به گرفتن تست کرونا از بازیگران پیش از شروع فیلمبرداری، اندازه‌گیری مستمر درجه حرارت بدن و تجهیز تمام اعضای تیم پشت صحنه به ماسک‌های تنفسی اشاره کرد. افرادی که جلوی دوربین هستند نیز باید پروتکل‌های مربوط فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. به علاوه، نیروها باید درباره تجهیزات پیشگیری از کرونا و قواعد بهداشتی تعلیم ببینند و وجود یک پزشک و محلول‌های ضدعفونی کننده نیز در سر صحنه فیلمبرداری الزامی است.

دولت ایتالیا این شروط را با همکاری انجمن‌های صنفی فیلم آنیکا (ANICA)، آپا (APA) و اپا (EPA) فعال در این کشور، تنظیم کرده است.

خبر از سرگیری فعالیت‌های فیلمسازی در لاتزیو در حالی منتشر می‌شود که ایتالیا وارد دومین فاز از قرنطینه شده و قرار بر این است که تا پایان سال جاری میلادی به تدریج از محدودیت‌های رفت و آمد در این کشور کاسته شود.

ایتالیا که در بین کشورهای اروپایی بیشترین خسارت را از بحران کرونا متحمل شد، همزمان با آن که بی صبرانه در انتظار بازگشایی اقتصاد خود است، نسبت به حفظ فاصله گذاری اجتماعی و دیگر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ظهور موج جدید کرونا در این کشور، نیز جوانب احتیاط را رعایت می‌کند. 

چندی پیش کار ساخت و تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در کشورهای سوئد و دانمارک نیز مشروط به رعایت یک دستورالعمل پیشگیرانه از سر گرفته شد.