نادر برهانی مرند از اجرای دوباره نمایش «پائیز» و یک نمایش جدید دیگر با نام «زمستان» خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر گفت: قرار است پایان سال جاری دو نمایش «پائیز» و «زمستان» را به طور همزمان و در دو سانس پشت سر هم، در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه بیاورم.

او که حدود 10 سال پیش برای اولین‌بار نمایش «پاییز» را اجرا کرده بود، یادآورشد: این نمایش را به همان شکل قبلی اجرا خواهم کرد. گویی یک فلاش‌بک به 10 سال پیش داریم و همچون دیدن یک عکس قدیمی است. تعمد دارم بدون کوچکترین تغییری، این نمایش را با همان فضا، شکل‌ و متن اجرا کنم.

برهانی مرند که اولین‌بار نمایش«پاییز» را با بازی امیر جعفری‌، ناهید مسلمی، ایوب آقاخانی و رویا فلاحی اجرا کرده بود‌، اظهار امیدواری کرد‌ در اجرای دوباره پاییز نیز همین بازیگران حضور داشته باشند.

این هنرمند تئاتر درباره نمایش «زمستان» نیز توضیح داد: این نمایش در واقع ماجراهای 10 سال بعد خانواده‌ای است که در نمایش «پاییز» آنها را می‌بینیم. البته نمایش «زمستان» در مقایسه با «پاییز» دو شخصیت جدید دارد. ضمن اینکه ممکن است در این نمایش، نگاهم به نمایشنامه نویسی، فرمت متن و اجرا طور دیگری باشد. اما به هر حال همان فضا و خانواده است منتها در 10 سال بعد.

به گفته او این دو نمایش بهمن و اسفند سال جاری در دو نوبت متوالی در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه‌ی ایرانشهر به صحنه می‌روند.

نادربرهانی مرند آخرین‌بار نمایش«رویای هالیوود» را در همین تماشاخانه اجرا کرد، او زمستان سال گذشته نیز متن نمایش«بی‌بی بی دل» را نوشت که با کارگردانی همسرش آزاده انصاری در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا شد.