باتریچ ژارکوویچ مدیر مجموعه فرهنگی هنری «اسلاویا»، رسما از تئا‌تر ایران برای شرکت در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی موسوم به اسلاویا دعوت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: در بازدید شالوئی رایزن فرهنگی کشورمان از مجموعه فرهنگی هنری «اسلاویا»، باتریچ ژارکوویچ مدیر این مجموعه، رسما از تئا‌تر ایران برای شرکت در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی موسوم به اسلاویا دعوت کرد.

ژارکوویچ در این دیدار با تحسین فرهنگ و هنر کشورمان گفت: حضور گروه‌های تئاتری ایران در این رویداد هنری بر رونق و اعتبار آن خواهد افزود و زمینه‌های تعامل و همکاری بیشتر را در پی می‌آورد.

شالوئی هم ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس مجموعه فرهنگی و هنری اسلاویا، با اشاره به شکوفائی هنرهای نمایشی در جمهوری اسلامی ایران از تئا‌تر کشورمان با عنوان هنری هدفدار و غنی یاد کرد که با فرهنگ و ادب و دانش و اندیشه پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد.

شالویی در ادامه این نشست دربارهٔ برگزاری جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در همدان توضیحات مبسوطی ارائه کرد و خواستار تعامل صمیمانه با این رویداد هنری گردید که ژارکوویچ نیز مراتب علاقه‌مندی خود به همراهی و همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

مجموعه فرهنگی هنری اسلاویا واقع در بلگراد همه ساله در ماه اسفند(مارچ) جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی را با حضور گروه‌های تئاتری از کشورهای مختلف و صاحب نام دراین عرصه برگزار می‌کند و تاکنون چهارده دوره از این رویداد را پشت سر گذاشته است.