روستای «یوسف رضا» پیشوا میزبان اولین «سینماتراکتور» ایران بود و فیلمی با موضوع معضلات کشاورزان و روستاییان در این منطقه به نمایش درآمد.

پایگاه خبری تئاتر: «خروج» نام بیستمین اثری است، که به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته شد، این فیلم محصول سال ۱۳۹۸ سینمای ایران است.

داستان این فیلم از آن جایی شروع می‌شود، که شرکت آب، هنگام تخلیه آب، به اشتباه آب شور را روانه زمین‌های کشاورزان کرده و محصولات آنها را از بین می‌برد و کشاورزان پس از پیگیری‌های بدون نتیجه از مسئولان محلی تصمیم می‌گیرند، برای حل مشکل خود نزد رئیس جمهور بروند.

این کشاورزان که از نادیده گرفته شدن توسط مسئولان محلی ناخرسند هستند، با تراکتور به سوی تهران، خیابان «پاستور» و نهاد ریاست جمهوری حرکت می‌کنند و خبر سفر آنها در رسانه‌ها پخش و سوژه خبری می‌شود.

 چون فرامرز قریبیان و پانته‌آ پناهی‌ها در «خروج» به ایفای نقش پرداختند و نقش آفرینی آنها به جذابیت بیش از پیش فیلم حاتمی کیا منجر شده است.

رخداد اولین «سینماتراکتور» ایران در پیشوا

اما آنچه این فیلم را جالب‌تر کرد، اکران «خروج» در شامگاه یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه بود، اولین «سینماتراکتور» تاریخ ایران با حضور کشاورزان و ۲۵ تراکتوردار در روستای «یوسف رضا» پیشوا و با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان و نویسنده و جمعی از دست اندرکاران این فیلم انجام شد.