وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز 15 تیر ماه در راستای بازدیدهای دوره‌ای خود از بخش‌های مختلف این وزارتخانه با حضور در معاونت امور هنری با کارکنان و کارشناسان این معاونت دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

پایگاه خبری تئاتر:  علی جنتی با قدردانی از تلاش‌های کارکنان این معاونت بر پیگیری مطالبات اهالی هنر تاکید کرد.

وی در این بازدید (که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد) ضمن گفت‌وگو با اعضای شورای شعر و ترانه بر عدم خرده‌گیری‌های بی جهت و بی ربط تاکید کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه موسیقی مبنی بر اینکه موسیقی، زمانی حرام است که موجب لهو و لعب و یا بازداری از راه خدا شود؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این دیدگاه را به عنوان ملاک‌های خود در این زمینه قرار می‌دهد.

جنتی با بیان اینکه در جامعه سلیقه های‌مختلفی در حوزه های هنری از جمله موسیقی وجود دارد، ادامه داد: شورای شعر و ترانه در معاونت امور هنری وزارت ارشاد باید مبنای کار خود را محتوای آثار و ترانه‌ها بگذارد زیرا نمی‌توان پاسخگوی تمامی سلیقه های جامعه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ میراث گذشته گفت: باید نسبت به حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و هنری فاخر کشورمان که قدمتی دیرینه در تمدن دارد همت گماریم.

وی از بخش‌های مختلف معاونت امور هنری از جمله دفتر موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و ... بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های مختلف این بخش‌ها قرار گرفت.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید؛ علی مراد خانی معاون امور هنری وزیر ارشاد و مدیران بخش‌های مختلف معاونت امور هنری جنتی را همراهی می‌کردند.