سجادی آخرین وضعیت اکران «طلاقم بده به خاطر گربه ها» در سینمای هنر و تجربه را تشریح کرد.

پایگاه خبری تئاتر: محمدعلی سجادی کارگردان سینما درباره نمایش «طلاقم بده به خاطر گربه ها»در گروه هنر و تجربه با توجه به فضای این فیلم گفت: این فیلم را در گروه هنروتجربه اکران کردیم که متاسفانه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و سینما‌ها تعطیل شد، به همین دلیل من هنوز بازخورد چندانی از نمایش آن دریافت نکرده ام.

او افزود: این فیلم داشت، دیده می‌شد که با ماجرای کرونا همزمان شد و امیدوارم بعد از این ماجرا اکرانش ادامه پیدا کند. البته دربسیاری از جلسات نقد و بررسی آن در شهر‌های مختلف نیز حضور نداشتم و شاهد واکنش مخاطبان نبودم.

این کارگردان با اشاره به نمایش این اثر در جشنواره‌های خارجی اظهار کرد: فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه ها» در جشنواره فیلم‌های ایرانی در مقدونیه به نمایش درآمد که البته بدون حضور کرونا راهی این سفر شدیم و با حضور کرونا در دنیا هم برگشتیم. امیدوارم با بازگشت به شرایط مناسب در تداوم نمایش این فیلم به یک ارزیابی صحیح از بازخورد‌ها برسیم.

 سجادی درباره مخاطبان این روز‌های فیلم‌های گروه هنروتجربه گفت: فیلم‌هایی شبیه «طلاقم بده به خاطر گربه ها» بهترین جایی که می‌تواند به نمایش درآید، گروه هنروتجربه است. این فیلم‌ها مخاطب خاص خود را دارند و می‌توانند ارتباط خوبی با مخاطب خود برقرار کنند. مخاطبی که به دیدن فیلم‌های گروه هنروتجربه می‌نشیند، می‌داند که با چه نوع سینمایی مواجه است.

این کارگردان درباره اکران فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه ها» در شهر‌های مختلف بیان کرد: به نظر می‌رسد که اکران فیلم در شهر‌های مختلف واکنش‌های خوبی داشته است، اما چون در این جلسات نقد و بررسی به دلیل سفری که همزمان با نمایش فیلم داشتم، امکان حضورم نبود، نمی‌توانم قضاوت صحیحی داشته باشم و هنوز برخوردی با مخاطب شهرستان نداشتم.

سجادی ادامه داد: وقتی فیلمی را می‌سازم فارغ از نتیجه اش، دیگر دنبال مخاطب نمی‌روم که چقدر آن را دوست دارد یا ندارد. اعتقادم این است که وقتی فیلمی ساخته و به معرض تماشا در می‌آید از دایره اختیارات کارگردان خارج می‌شود.

این کارگردان افزود: باید به شعور و انتخاب مخاطب، علیرغم موافقت و مخالفتی که دارد، احترام گذاشت و من هم امیدوارم این فیلم که حاصل تجربه و زحمات دوستان همراه من است، در ذائقه مخاطب خوش بنشیند.

سجادی با اشاره به اکران فیلم در شرایط نامساعد گفت: ماجرای اکران فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه ها» دراماتیک بود همان طور که پشت صحنه فیلم‌های ما دراماتیک‌تر از خود فیلم است، رخداد‌ها و تحولات اجتماعی و سیاسی هم انگار قوی‌تر از موضوع کار ما می‌شود و به عبارتی در اکران فیلم‌ها حاشیه از متن قوی‌تر به نظر می‌رسد.

او اضافه کرد: ما از دی ماه سال قبل اکران فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه ها» را شروع کردیم که بهمن ماه به جشنواره فجر برخورد کرد و بعد هم گرفتار ویروس کرونا شدیم و حالا هم تابع شرایط کنونی هستیم بنابراین اکران فیلم در شرایط طبیعی اتفاق نیفتاد، ما تازه داشتیم به سانس‌های اضافه در برخی از سالن‌ها می‌رسیدیم که شیوع ویروس کرونا منجر به توقف آن شد.

سجادی گفت: امیدوارم که با برطرف شدن ماجرای ویروس کرونا بتوانیم اکران فیلم را ادامه بدهیم و آرزوی من این است که به سلامت از این ماجرای خوفناک عبور کنیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان