رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه می‌گوید، عباس بنی‌عامریان که روز جمعه از دنیا رفته یکی از پیشگامان تئاتر استان کرمانشاه بوده است.

پایگاه خبری تئاتر: محمدرضا درند درباره این هنرمند گفت: روز جمعه 26 اردیبهشت‌ماه آقای بنی‌عامریان به رحمت خدا رفت در حالی که در این چند سال اخیر به دلیل دو تصادف سنگینی که داشت شرایط سختی را پشت سرگذاشته و مدتی طولانی خانه نشین شده بود.

وی افزود: آخرین باری که این هنرمند روی صحنه اثری داشت، پنج سال قبل بود و این اواخر هم به آموزش فن بیان می‌پرداخت.

به گفته او، بنی‌عامریان از قبل از انقلاب هم یک گروه تئاتر داشته و نمایش‌های متعددی را روی صحنه برده بود که آن اجراها جزو تاریخ تئاتر استان کرمانشاه محسوب می‌شوند.

این هنرمند بعد از انقلاب هم چند سالی مسئولیت انجمن خوشنویسان ایران را برعهده داشته و بعد از برگشت به کرمانشاه نمایش «بازرس» را اجرا می‌کند که یک ماه روی صحنه بوده است.

قطب‌الدین صادقی درباره این هنرمند تئاتر در صفحه شخصی خود نوشته است: عباس بنی‌عامریان با مرحوم «ناجی» و «نوذر آزادی» (که اکنون در آلمان است) یکی از سه هنرمند فعال، پرکار و جدی تئاتر کرمانشاه در دهه سی و چهل آن دیار است. ناجی اوایل دهه پنجاه به رحمت خدا رفت و آزادی به تهران آمد تا در تلویزیون کارش را ادامه دهد، اما بنی‌عامریان در شهر و دیارش تا واپسین روز حیاتش باقی ماند. بنی‌عامریان نمادی بزرگ از هنرمندان فعال و معتقد به تئاتر (کمتر دیده شده‌ی) شهرستان‌های دور و نزدیک ایران است که چراغ‌شان همواره در خانه خود سوخته و برای مردمان شهر و دیار خود همیشه می‌سوزد.

نمایش‌های «بازرس» از گوگول، «پلیس» از مروژک، «عروس» از فریده فرجام، «تله» از محسن یلفانی بخشی از آثار اجرا شد توسط این هنرمند است.


منبع: خبرگزاری ایسنا