سالن‌های «پرواز»، «فرهنگ»، «سینما تئاتر کوچک تهران» و «سینما – تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» ازجمله سالن‌های غیرفعالی هستند که گفتگو برای فعال کردن آنها در جریان است.

پایگاه خبری تئاتر:  در پی درخواست افسانه ماهیان - بازیگر و کارگردان نمایش - برای اعلام نام سالن‌های نمایش غیرفعال موجود در سطح پایتخت که اداره کل هنرهای نمایشی تا امروز مذاکراتی برای فعال‌سازی دوباره آن‌ها انجام داده است؛ مدیر روابط عموی اداره کل نام تعدادی از این سالن‌ها را عنوان کرد.

عباس غفاری  گفت: یکی از مشکلاتی که همواره توسط هنرمندان تئاتر عنوان می‌شد، کمبود سالن‌های نمایشی بود اما با توجه به شرایط بودجه‌ای و کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد امکانی برای ساخت سالن جدید نیست. بر همین اساس اداره کل هنرهای نمایشی به فکر افتاد تا به جستجوی سالن‌هایی بپردازد که در اختیار دیگر نهادها قرار داشت اما سال‌های زیادی غیرفعال مانده و احیانا دچار خسارت‌هایی شده است.

وی با بیان اینکه چنین رویکردی از ابتدا در سیاست‌های اداره کل هنرهای نمایشی قرار داشت؛ افزود: خوشبختانه بسیاری از این سالن‌ها را پیدا کردیم و گفتگوهایی برای در اختیار گرفتن آن‌ها صورت گرفته که از این میان می‌توان به سالن تئاتر مجموعه «پرواز» متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به دیگر سالن‌های نمایشی غیر فعال یافت شده اشاره کرد و گفت: سالن نمایش «فرهنگ» در نزدیکی تالار وحدت نیز یکی دیگر از همین سالن‌ها به حساب می‌آید که در اختیار آموزش و پرورش است و برای در اختیار گرفتن آن مذاکراتی با مسئولان صورت گرفته و من امیدوارم با توجه به دغدغه فرهنگی این دوستان بتوانیم این سالن را بار دیگر فعال کنیم.

غفاری در خصوص دیگر سالن‌های نمایش که قابلیت احیای دوباره را دارند؛ عنوان کرد: «سینما تئاتر کوچک تهران» یکی دیگر از این سالن‌ها است که اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 در آن فیلم پخش می‌شد اما متاسفانه امروز مقابل ورودی آن تیغه کشیده‌اند. سالن «سینما – تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» که به نظر من یکی از بهترین سالن‌های نمایشی تهران است هم به همین صورت بدون استفاده مانده و من امیدوارم مسئولان این نهاد همکاری‌های لازم برای فعال شدن دوباره آن را فراهم کنند.

این کارگردان در پایان گفت: از این قبیل سالن‌ها در پایتخت بسیار وجود دارد که امیدوارم دوستان با اداره کل هنرهای نمایشی همکاری‌ کنند بلکه بتوانیم با فعال‌سازی آن‌ها بخشی از دغدغه‌های جامعه تئاتری را برطرف کنیم و در نهایت هم به روزی به برسیم که در هر محله یک سالن نمایش فعال وجود داشته باشد.