عبدالرضا نعمت‌الهی مستندساز می‌گوید در شرایطی که سالن‌های ما محدود است و صندلی کم داریم می‌توان به اکران آنلاین جدی‌تر فکر کرد و برای آن برنامه‌ریزی درست‌تری داشت.

پایگاه خبری تئاتر: عبدالرضا نعمت‌الهی کارگردان مستند "مهدی عراقی را بکش" که روایتی است از زندگی و زمانه شهید مهدی عراقی از یاران امام راحل (ره)، اعتقاد دارد اکران آنلاین آثار سینمایی موجب شده تا مردم به آثار مستند نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

او درباره وضعیت اکران این فیلم و حضورش در جشنواره‌های بین‌المللی بیان کرد: از آنجا که فیلم ما شخصیت‌محور است، چندان برای بخش بین‌الملل آن برنامه‌ای نداشتیم. پیش از این اتفاقات و شیوع ویروس کرونا صحبت‌هایی با گروه هنر و تجربه داشتیم تا بتوانیم فیلم را اکران کنیم که متأسفانه این اتفاق رخ داد و الان نیز با توجه به شرایط فعلی اکران فیلم خیلی منطقی نیست و به دنبال مناسبتی هستیم تا بتوانیم فیلم را از طریق آنلاین اکران کنیم.

این مستندساز جوان ادامه داد: برای زمان اکران فیلم پیشنهاد‌هایی ارائه شد که در حال بررسی هستیم. به هر حال ما دوست داریم در اولین فرصت ممکن فیلم دیده شود که البته روی گزینه‌های 14 خرداد و یا شهریورماه تمرکز بیشتری داریم.

نعمت‌الهی درباره شرایط حال حاضر سینما و اکران آثار نیز گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و فیلم‌هایی که در صف اکران هستند ما قید اکران این مستند در سینما را به‌طور کلی زدیم، چون فیلم‌های داستانی که شرایط بهتری به لحاظ جذب مخاطب در سالن‌های سینمایی دارند در خوش‌بینانه‌ترین حالت مخاطبشان همراه با ریزش است و فیلم‌های مستند دیگری نیز در این صف هستند که می‌توانند مخاطب بیشتری داشته باشند از این رو ما بیشتر به اکران اینترنتی فکر می‌کنیم تا ماندن در صف اکران. ضمن این که فیلم ما گفت‌وگومحور است و اکرانش روی پرده سینما با اکران اینترنتی چندان فرقی ندارد، مهم دیده شدن اثر است.

او همچنین به توجه مردم به دیدن فیلم به شکل اینترنتی اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم توجه مخاطبان به سمت عرضه اینترنتی جدی شده است. فیلم‌های مستند پیش از این نیز به شکل اینترنتی عرضه می‌شدند، اما در این ایام که مردم مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند توجه به سمت سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که اکران آنلاین و اینترنتی را بر عهده دارند بیشتر است. اما متأسفانه برنامه‌ریزی روی آن نشده و آفت‌های خودش را به همراه دارد، درواقع ما در این شرایط به‌ناچار در این ماجرا افتادیم. این نوع اکران تجربه جدیدی است و می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق و درست روی آن کار کرد بخصوص در وضعیتی که داریم با تعداد سالن‌های محدود و صندلی‌های کم می‌توان به این شیوه اکران بیشتر و جدی‌تر فکر کرد.


منبع: هنرآنلاین