مهدی سجاده‌چی رئیس شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان سینما عنوان کرد که با طرح حمایت از تولید فیلمنامه ظرفیت نویسندگان سنجش می شود.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی سجاده‌چی رئیس شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینما در پی انتشار طرح حمایت از تولید فیلمنامه، اقدام سازمان سینمایی در این زمینه را تحسین برانگیز دانست.

سجاده‌چی در این یادداشت نوشته است:

«این یک باور عمومی‌ است که فیلمنامه، اصلی‌ترین معیار ارزش‌های سینماست و رونق تولیدات یک‌سال سینمای ایران می‌تواند از چند متن خوب ناشی شود و برعکس. بنابراین در اهمیت متن و ارتقای سطح کیفی آن برای رسیدن به سینمای بهتر تردیدی نیست. تردیدها اغلب آنجا آغاز می‌شوند که بخواهیم بدانیم مشکل احتمالی، کمبود متن خوب است یا کمبود فیلمنامه نویس خوب.

متدولوژی به ما آموخته که این قبیل سوالات مانند قضیه مرغ و تخم‌مرغ به دور باطل می‌انجامند و ارزش پاسخگویی ندارند. تنها راه این است که ابتدا بستری برای تولیدات متنوع متن در سینمای ایران فراهم شود تا مشکلات مذکور و نیز کمبودهای زیرشاخه‌ای، مانند فقر متون اقتباسی یا خلوتی ژانری سینمای کشور نیز راه‌حل پیدا کنند.

با این توضیحات باید به هوش اداری و مسئولانه سازمان سینمایی و ریاست آن توجه کنیم که در دوران تعطیلی سینما، با طراحی یک روند معقول و حساب‌شده، امکانی تاریخی را برای سنجش ظرفیت نویسندگان فراهم کردند.

این طرح که به چالاکی و مشاوره‌های فشرده، دور از روند عادی بوروکراسی اعلام شده، ظرفیت فیلمنامه‌نویسی سینمای کشور را در بازه زمانی نسبتا ناکارآمد این ایام، به شکلی جهشی، چندین سال به جلو هدایت خواهد کرد.

شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان، ضمن ارج نهادن به اتخاذ چنین تصمیمات راهبردی و کلان در سازمان سینمایی، آماده است تا اجرا و انجام این طرح را به نمایشگاهی از توان‌مندی‌های گاه مغفول‌مانده اعضای خود بدل کند.