رضا رویگری با اشاره به اینکه امروز تلویزیون بسیاری از چهره‌های مطرح خود را ممنوع‌الکار کرده تأکید کرد که اکثر ممنوع‌الکارهای تلویزیون محبوب‌های سال‌های اخیر هستند.

پایگاه خبری تئاتر: رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: مدت‌هاست که تلویزیون دیگر برنامه‌ای که بتواند نظر من را به خود جلب کند و برای دیدنش برنامه‌ریزی کنم، ندارد و می‌بینیم که برنامه‌های پرطرفدار و پربیننده‌اش را هم مدام حذف می‌کند.

رویگری تصریح کرد: برنامه‌ای مثل «نود» به راحتی پس از سال‌ها پخش که طرفداران بسیاری دارد کنار گذاشته می‌شود. بازیگران و هنرمندان بسیاری هستند که تلویزیون برای محبوب و مطرح شدنشان بسیار هزینه کرده اما امروز آنها را کنار گذاشته است، این کار واقعاً هزینه‌ای که طی سال‌ها تلویزیون برای شناخته شدن یک فرد و سرمایه‌گذاری روی آن انجام داده را هدر می‌دهد و رسانه‌های دیگر از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: به نظر می‌رسد تلویزیون علاقه‌ای به شخصیت‌های محبوب ندارد، برای موفقیت و راهیابی به تلویزیون گویا نباید محبوب باشید، به راحتی افراد ممنوع‌الکار می‌شوند و می‌بینیم که هر روز افراد کم‌تجربه‌تر وارد این عرصه می‌شوند و این طبیعتاً همانطور که می‌بینیم منجر به ریزش مخاطب می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی «بوتیک» در ادامه تأکید کرد: اگر نگاهی به ممنوع‌الکارهای تلویزیون بیندازید متوجه می‌شوید که اکثر این افراد کسانی هستند که محبوبیت بالایی دارند و مردم از آثارشان استقبال می‌کنند. بهتر است تلویزیون در سیاست‌هایش تجدید نظر کند و کنار گذاشتن افراد محبوبی که مردم آثارشان را دوست دارند را رها کند.

این بازیگر در ادامه با اشاره به عدم علاقه برخی هنرمندان باتجربه به حضور در تلویزیون گفت: من تجربه کار در شبکه نمایش خانگی را ندارم و خود را فرزند تلویزیون می‌دانم، من در تلویزیون بزرگ شدم ولی فکر می‌کنم دلیل کوچ هنرمندان به رسانه‌های دیگر مثل شبکه نمایش خانگی مسائل مالی باشد که به نظر می‌رسد این سال‌ها تلویزیون در مسائل مالی نیز دچار اشکالات بسیاری شده است.

رویگری اظهار داشت: اگر نگاهی به فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشید متوجه می‌شوید که همه چیز گروهی شده، هر کس که عضو گروهی خاص باشد می‌تواند جلوی دوربین برود یا در پروژ‌ه‌ها حضور داشته باشد، در غیر این صورت چاره‌ای جز خانه‌نشینی وجود ندارد. باید نظارتی وجود داشته باشد تا جلوی این وضعیت گرفته شود و در حالیکه گروهی اندک همیشه سر کار هستند اکثریت خانه نشین نباشند.

این بازیگر در ادامه گفت: مدت‌هاست که از تلویزیون پیشنهادی نداشتم، کم کاری من خود خواسته نیست و من دلم برای حضور در این رسانه می‌تپد اما متأسفانه امروز جایی در آن ندارم. به تازگی در فیلمی سینمایی با عنوان «شب‌های ورونیکا» به کارگردانی مهدی صاحبی ایفای نقش کرده‌ام که بازی من در آن به پایان رسیده است.

او در پایان گفت: خوشختانه نسبت به سال‌های گذشته حال جسمانی‌ام بهتر است و وضعیتم رو به بهبودی است. من همیشه داخل خانه هستم و اطلاعات چندانی از اتفاقات بیرون ندارم اما به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از هموطنانمان مشکلات بزرگی ایجاد کرده که امیدوارم خدا به آن‌ها صبر دهد و همه مشکلات به زودی حل شود.


منبع: خبرگزاری برنا