مدیر کل هنرهای نمایشی و مدیر اداره ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی به تماشای نمایش پرده برداری به کارگردانی حسین رحیمی نشستند.

پایگاه خبری تئاتر: عصر دیروز حسین  طاهری  مدیر کل هنرهای نمایشی و رضا دادویی مدیراداره ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی میزبان نمایش پرده برداری به کارگردانی حسین رحیمی بودند و به تماشای این نمایش نشستند. در پایان اجرا حسین رحیمی اجرای نمایش خود را به حسین طاهری و رضا دادویی تقدیم کرد.

حسین طاهری در حاشیه این نمایش از تماشاگران خواست تا نظر خود و تاثیری که این نمایش برروی آنها گذاشته را بازگو کنند.

یکی از تماشاگران نمایش گفت: من با اینکه سالهای بسیار زیادی است که کار هنری انجام میدهم و تمام تئاتر های حرفه ای را دنبال میکنم،ولی تا به امروز هیچ کاری مثل این نمایش من را تحت تاثیر قرار نداده بود آن هم به خاطر بازی باصداقت بازیگران این نمایش بود. من اصلا احساس نکردم که این بچه ها مشکلی دارند.

در ادامه حسین طاهری گفت :مسیری که تئاتر شروع میکند بسیار وسیع و گسترده است،به نظر من تئاتر می تواند معجزه کند ،چون با درون انسانها سرو کار دارد،و تاثیر بسیار زیادی می تواند در نهاد انسان داشته باشد و متاسفانه در تئاتر کشور ما کمتر به گونه های مختلف تئاتری هم به لحاظ شکل و فرم و هم به  لحاظ کاربری آنها توجه شده، و باید تشکر کرد از تمام افرادی که این گونه نمایش ها را کار می کنند ،و این آغاز یک راه است و باید ادامه داشته باشد. باید در این مسیر به نقش کاربردی این گونه نمایش ها  در سازمانها و نهاد های مختلف و همچنین نقش تماشاگر وتاثیری که در مخاطب می گذارد توجه کرد.مثلا وقتی ما به یک کودک یاد می دهیم نقشش را با پدر و مادر خود و یا با مواجه با اجتماع خود تغییر دهد ببیند چه تاثیری می تواند در روند شکل گیری شخصیت او داشته باشد.وحالا دوستانی کمک می کنند تا انسانهای که کمتر به آنها توجه می شود ویا شاید اصلا به آنها در جامعه توجه ای و یا به عبارتی غیر فعال هستند،  فعال باشند و حتی تاثیر گذار باشند . پس این مسیر بسیار ارزشمند است. من امیدوارم تا این نمونه کار ها که خیلی با ارزش است تداوم داشته باشد. ما موظفیم از این نوع نمایش ها حمایت کنیم تبلیغ کنیم تا مورد استقبال و دیده شدن قرار بگیرد.

بخش دیگر  صحبت من با کارگردان این کار و دوستانی است که در این زمینه کار می کنند ،به هر حال این مسیر بسیار ارزشمند و سختی است، تئاتر به نوبه ی خود کار سختی است. ومطمئمنا کار شما چند برابر سخت تر از یک کار معمولی تئاتر است، پس باید  به عنوان  یک جریان خاص تئاتری  مسیرهای خود را پیدا کند چه به لحاظ رسانه ایی و چه به لحاظ مخاطب،و برا ی ما هم این گونه نمایش ها  ارزش بیشتر ی دارند  چون کاربردی هستند و در قلب جامعه ی ما و خانواده ای ما تاثیر می گذارند و من بازهم از کارگردان این نمایش و عوامل آن سپاسگذار هستم.

این نمایش کاری از گروه تئاتر پاپیون است که در آن شنو قادری و مهران قندهاری به ایفای نقش می پردازند.

علاقه مندان می توانند جهت تماشای این نمایش از روز هر روز به جز شنبه ها  ساعت 18:30  به خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر واقع در میدان فردوسی خیابان شهید موسوی کوچه شهید محمد آقا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.edareteatr.comمراجه فرمایند.  علاقه مندان می توانند جهت پیش خرید، بلیط به سایت تیوال مراجعه فرمایند:www.tiwall.com