اجرای عمومی "حقیقتی درباره‌ی مریم" در زاهدان با استقبال بسیار خوب عموم مردم مواجه شد به طوری که مجبور شدیم چند روز اجرای عمومی خود را به علت استقبال و درخواست همشهری‌ها، تمدید کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: پرویز باقری که این روزها نمایش "حقیقتی درباره‌ی مریم" را در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌برد گفت: داستان نمایش "حقیقتی درباره‌ی مریم" درباره‌ی دختر مسلمان و محجبه‌ای است که برای ادامه‌ی تحصیل به فرانسه می‌رود اما حجاب او مخالفانی دارد. مدت نمایش ما 50 دقیقه است و ساختار اجرایی کاملا سوررئال دارد.
 

وی ادامه داد: متن این نمایش نوشته‌ی محمد مهدی شهرتی است اما من چندین بار این اثر را بازنویسی کردم. خود آقای شهرتی قبلا گفته بودند که این متن برای اجرا در برنامه‌های نمایش‌نامه‌خوانی نوشته شده و قابلیت اجرای صحنه‌ای آن کم است. چرا که ایشان از مونولوگ‌های بسیار بلند و طولانی استفاده کرده بودند اما ما در حین تمرین‌، این مونولوگ‌ها را به دیالوگ‌های مناسب و دراماتیک تبدیل کردیم.
 
این هنرمند حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان درباره‌ی اجرای عمومی این نمایش در استان خود اظهار داشت: اجرای عمومی "حقیقتی درباره‌ی مریم" در زاهدان با استقبال بسیار خوب عموم مردم مواجه شد به طوری که مجبور شدیم چند روز اجرای عمومی خود را به علت استقبال و درخواست همشهری‌ها، تمدید کنیم. از آنجایی که مسئله‌ی حجاب برای مردم زاهدان بسیار جدی و ارزشمند است از این رو با اثر ارتباط خوبی برقرار کردند و نمایش را دوست داشتند. متن نیز دیالوگ‌های جذاب و زیبایی دارد که فکر می‌کنم هر تماشاگری را جذب می‌کند. امیدوارم در اجراهای محدود خود در تهران نیز بتوانیم در تامین نظر تماشاگران موفق باشیم.
 
باقری علاقه‌مندی مردم زاهدان به هنر تئاتر را تحسین بر‌انگیز توصیف کرد و ادامه داد: هر سال در حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان حدود شش یا هفت نمایش تولید و اجرا می‌شود؛ یعنی تقریبا هر دو ماه یک نمایش. اگر در اجرای نمایش‌های جدید در حوزه هنری تاخیر داشته باشیم خود مردم به سراغ ما می‌آیند و برنامه‌های آینده‌ی تئاتر را جویا می‌شوند و از ما اجرای جدید مطالبه می‌کنند. به نظر من این اتفاق بسیار خوب و فرخنده‌ای است. اما متاسفانه امکانات و میزان اعتباران تئاتر حوزه هنری در استان به قدر و مقداری نیست که جواب مطالبات به حق مردم تئاتر دوست زاهدان را بدهد.

وی اضافه کرد: جوانان مستعد و پر تلاشی نیز برای انجام فعالیت‌های تئاتری جذب حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان شده‌اند. به طور مثال همه‌ی بازیگران و عوامل اجرایی نمایش "حقیقتی درباره‌ی مریم" نیز از هنرآموزان خود حوزه هنری هستند که در دو سال اخیر جذب شده‌اند. بی‌شک اگر امکانات بیشتری برای این جوانان مستعد فراهم شود، شاهد نمایش‌های ارزشمند‌تری در سطح استان خواهیم بود.

این کارگردان درباره‌ی تاثیرات اجرای نمایش خود در تهران، خاطرنشان کرد: اجرا در پایتخت باعث ایجاد اعتماد به‌نفس بیشتر در بین بازیگران و هنرمندان جوان ما می‌شود. ضمن اینکه در این مدت کوتاه اقامت‌مان در تهران نیز فرصت تماشای چند نمایش در مجموعه‌ی تئاترشهر و دیگر سالن‌های حرفه‌ای برای بچه‌های گروه فراهم می‌شود که خودش باعث آموزش و کسب تجربه است. 

پرویز باقری در پایان گفت: فرصتی که مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای دیده شدن بیشتر نمایش ما ایجاد کرده حتما ثمرات مثبتی برای تئاتر زاهدان خواهد داشت که امیدوارم این روند در طی سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

گفتی است اجرای نمایش "حقیقتی درباره‌ی مریم" نوشته‌ی محمد مهدی شهرتی و با کارگردانی پرویز باقری تا پایان هفته-‌ ساعت 18- در تماشاخانه‌ی "ماه" ادامه خواهد داشت.