سامان خلیلیان، رییس کانون تئاتر خیابانی کشور عنوان کرد: در ایام کرونایی چند بسته پیشنهادی برای روشن کردن چراغ تئاتر در کشور پیشنهاد دادیم که اگر یکی از آنها هم مورد موافقت قرار بگیرد، هم به تئاتر و هم به بچه های تئاتر خیابانی کمک بزرگی خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: «سامان خلیلیان» ، رییس کانون تئاتر خیابانی کشور با ابراز آمادگی برای برپایی جشنواره ها گفت: لیست همه گروه ها آماده و بچه های تئاتر خیابانی سخت دلتنگ شروع فعالیت هستند، البته درست است که اگر بخواهیم کار را شروع کنیم قدری انباشتگی خواهیم داشت اما قطعا بخشی از کارهای جشنواره ای باید تا ابتدای شهریور تمام شود چرا که باز هم بعدش به دلیل شرایط جغرافیایی و ماه محرم و صفر برخی جشنواره ها نمی توانند اجرا بشوند. با این حال اصل بر این است که ما مجوزها را دریافت کنیم و بعد برنامه ریزی را صورت دهیم.

وی با اشاره به اینکه چند جشنواره تئاتر خیابانی مثل شرهانی دهلران، تئاتر خیابانی ارس، خرمشهر، فانوس ماهشهر و تئاتر سراسری روح الله اکنون آماده اجرا هستند و تاریخش عقب افتاده است، گفت: تلاش داریم با هماهنگی دبیرانشان بدون تداخل تاریخ مشخص به جشنواره ها بدهیم الان برخی جشنواره ها مثل لاهیجان هنوز فراخوان ندادند و جشنواره مریوان هم دراین هفته تکلیفش مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه دغدغه اش این روزها بیشتر ارتزاق بچه های تئاتر خیابانی است تا برپایی رویدادها، گفت: بهرحال شرایط گروه های خیابانی با صحنه ای متفاوت است چرا که بچه های خیابانی همه برنامه ریزی شان برای جشنواره ها و به ویژه ایام اسفند ماه و فروردین است که دیگر امسال هم گذشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای جبران خسارت گروه های خیابانی هم لیستی تهیه شده و فعالیتی انجام داده اند یا خیر، گفت: بله کامل لیست تهیه شده و تقدیم اتابک نادری کردیم که مسئول این عرصه است او هم جدول بندی کرده احتمالا به زودی لیست را منتشر خواهد کرد تا اشتباهات و کمبودهایش گرفته شود و برای پرداخت خسارت برود.

وی همچنین اظهار داشت: بنابراین ما تمام تلاشمان این است که جشنواره ها برگزار شوند چند برنامه دیگر هم بین این کارها برای فعالیت های مجازی گروه های تئاتر خیابانی در این ایام در نظر گرفتیم که پیشنهادش را به مدیرکل هنرهای نمایشی ارائه کردیم و منتظر دستور قادر آشنا هستیم.

خلیلیان در پایان گفت: یکی از آنها در صورت توافق کل برنامه های تئاتر خیابانی کشور را درگیر خواهد کرد و امیدواریم استارت تئاترها امسال با کارهای خیابانی زده بشود و چراغ نیم سوز تئاتر با همین نمایش های خیابانی روشن شود. بهرحال این روزها همه ما زندگی مان در فضای مجازی خلاصه می شود و بهتر است در این عرصه کاری بکنیم.


منبع: خبرگزاری فارس