«نیما جاویدی» می گوید فیلمنامه‌نویسی، مهمترین و در عین حال آسیب‌پذیرترین بخش سینما در همه جای دنیا است.

پایگاه خبری تئاتر: این فیلمنامه‌نویس و کارگردان عنوان کرد: به شخصه با هرگونه اقدام، فعالیت، برنامه، سرمایه‌گذاری و حتی یادداشتی چند سطری که صرفا متمرکز بر حوزه فیلمنامه در جریان سینما باشد به‌شدت موافقم، حال چه در قالب یک پادکست معمولی کم‌شنونده باشد و چه در شکل طرح حمایتی فراگیری از طرف بنیادی که به هر حال رسالتش همین است؛ به این دلیل بسیار ساده که مهمترین بخش سینما و در عین حال آسیب‌پذیرترین آن، نه اتفاقا در ایران که در همه جای دنیا همین موضوع فیلمنامه است.

کارگردان «ملبورن» و «سرخ‌پوست» در ادامه اظهار داشت: با این مقدمه قدر مسلم توجه ویژه به مسئله فیلمنامه در این طرح‌ها نقطه مثبت و قوت آن است، اما به نظرم چیزی که در این مجموعه سه طرحی بنیاد سینمایی فارابی به‌شدت اهمیت پیدا می‌کند، شیوه اجرا و به سرانجام رساندن آن است. توجه به نکاتی اساسی از این دست که مثلا در مقوله اقتباس - که جایش بسیار در سینمای ایران خالی‌ست و به حق نیاز به توجه جدی دارد-، عدم توجه هوشمندانه به اختلاف بنیادین دو هنر سینما و ادبیات می‌تواند به انتخاب‌ها و به تبع آن، اجراهای ناامیدکننده‌ای منجر شود. یا پرداختن به مسئله مهم «تنوع ژانر» که با توجه به ویترین تقریبا تک‌رنگ سینمای ایران قطعا انتخابی هوشمندانه و درست است، اما در صورت عدم توجه به جزییات در آن، می تواند تهیه کنندگان و فیلمسازان و مهم تر از آن مخاطبین سینمای ایران را نسبت به چنین موضوع با اهمیتی بدبین کند.

نویسنده فیلمنامه «خورشید» در پایان متذکر شد: در نهایت به نظرم توجه دقیق و موشکافانه به جزئیات در اجرای این طرح‌ها، می‌تواند به نتایجی قابل‌قبول منجر شود.