نمایشنامه‌ نهنگ تنها نوشته‌ی مهدی میرباقری نخستین نمایشنامه‌ دارای نشان اکبر رادی توسط انتشارات مروارید منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایشنامه‌ نهنگ تنها نوشته‌ مهدی میرباقری که در بخش مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی دومین دوره‌ جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی به عنوان نمایشنامه‌ برتر انتخاب شده و از سوی هیئت داوران این بخش از جشنواره شایسته‌ دریافت نشان اکبر رادی شده بود، به تازگی توسط انتشارات مروارید به بازار کتاب و نشر راه یافت.

نمایشنامه‌ نهنگ تنها توسط محمد چرم‌شیر، علی عابدی و مهدی کوشکی به عنوان هیئت داوران بخش مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی دومین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته بود که در آیین پایانی این جشنواره در سوم اسفندماه 1398 به عنوان اثر برتر این بخش انتخاب و معرفی شد.

این نمایشنامه با شش شخصیت و به صورت بی‌زمان و بی‌مکان نوشته شده و‌ در 74 صفحه‌ی قطع جیبی به قیمت 13000 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است. مهدی میرباقری، نویسنده‌ی نمایش‌نامه‌ی نهنگ تنها پیش از این نیز از چهارمین و پنجمین دوره‌ی همایش ملی رادی‌شناسی، بیست‌وششمین و سی‌اُمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، دومین و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر شهر،  نخستین جشنواره‌ی نمایش‌نامه‌نویسی انتشارات افراز ، ششمین جشن انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، هجدهمین جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی ایران و نخستین جشنواره‌ی ملی نمایشنامه‌نویسی بنیاد ادبیات نمایشی ایران به عنوان نمایشنامه‌نویس برگزیده انتخاب شده بود و تا کنون هجده نمایشنامه نوشته و منتشر کرده است که همه‌ی این آثار توسط ناشرانی هم‌چون انتشارات افراز، ورا، بوتیمار، نمایش، چلچله، کیان‌افراز، کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر و مروارید به زیور طبع آراسته شده است.

از مهدی میرباقری هم‌چنین یک رمان با نام ایستادن روبه‌روی عقربه‌های کج توسط انتشارات مروارید و یک مجموعه داستان با عنوان خیانت و داستان‌های دیگر توسط انتشارات افراز منتشر شده است.