پیمانکار تعمیرات تالار مولوی از انجام کل تعمیرات طی شش ماه در صورت رخ ندادن مشکلات اداری و تامین اعتبارات مالی خبرداد و گفت: طی اقدامات صورت گرفته با جمع‌آوری سقف کاذب و پائین رفتن 50 سانتی متری کف سالن به ارتفاع تالار مولوی یک متر اضافه می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر:  فیض‌اله آرمین پناه پیمانکار تعمیر تالار مولوی در خصوص نحوه تعمیرات تالار مولوی اظهارداشت: در حال حاضر تعمیرات 3 هفته است که آغاز شده و خوشبختانه همکاری مناسبی از سوی کارفرما با ما صورت گرفته است.
وی افزود: تعمیرات تالار مولوی در سه فاز تعریف شده است که قصد داریم این سه فاز را همزمان انجام دهیم. فاز اول قرار است 6 ماهه به پایان برسد که در آن بازسازی تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی و تغییرات معماری و هندسی سالن مدنظر است. همچنین کاربری جامع تالار را در نظر می‌گیریم تا در معماری جدید بتوانیم فضاهای جدیدی را طراحی کنیم.

 آرمین‌پناه با اشاره به برداشتن سقف کاذب سالن اصلی تالار مولوی گفت: با جمع‌‌آوری سقف کاذب 35 سانتی متر به ارتفاع مولوی افزوده شد و این امر باعث می‌شود تا امکانات نوری و تهویه هوا ارتقا پیدا کند. همچنین قرار است کف تالار را 50 سانتی متر پائین ببریم که موجب شرایط ایده‌آل فنی در این مجموعه می شود.

 پیمانکار تعمیرات تالار مولوی تصریح کرد: همچنین سالن بر اثر مرور زمان از بین رفته و بنا شده تا کابل‌کشی‌های اینجا نیز تعویض شود. سقف را جمع‌آوری کردیم و قصد داریم مجموعه را به تهویه مطبوع تجهیز کنیم به واسطه جمع‌آوری سقف‌های کاذب 35 سانت به ارتفاع سالن افزوده شد و اگر بخش پایین بردن 50 سانتی کف تالار مورد تائید کارفرما قرار گیرد تقریباً یک متر به ارتفاع تالار مولوی اضافه خواهد شد.

نماینده شرکت طاووس ارغنون با بیان اینکه گرایش ما ساخت سالن‌های آمفی‌تئاتر است، بیان داشت: در صورت تامین منابع مالی و طی شدن به موقع بروکراسی‌های اداری، تمام فازها در 6 ماه انجام می‌شود. قصد ما تحویل در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در حال حاضر کارهای زیربنایی اولویت ماست مثل برق، کابل‌کشی، اصلاح تأسیسات، مرمت سقف و کف، معماری داخلی و سالن انتظار.

 تالار مولوی بیش از یک سال است که به بهانه تعمریات تعطیل شده بود که حدود 5 ماه پیش با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری و آمدن مدیر جدید به این مرکز تئاتر تعمیرات آغاز شده است.