اتابک نادری مسئول بررسی وضعیت ضرر و زیان گروه‌ها و سالن‌های تئاتر در دوران کرونا اعلام کرد که این بررسی نهایتاً تا پایان خرداد تکمیل می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: اتابک نادری که از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان مسئول بررسی وضعیت ضرر و زیان گروه‌ها و سالن‌های تئاتری در دوران کرونا فعالیت می‌کند، درباره وضعیت بررسی‌های انجام شده به خبرنگار مهر گفت: پیش از این وضعیت این بررسی در شهر بزرگ تهران مشخص شد. طی این بررسی در تهران ۲۵۷ اثر و ۱۰۱ سالن شامل سالن‌های خصوصی، دولتی، سراهای محله و فرهنگسراها اجراهایشان متوقف شده است. ۱۸ گروه آثارشان بازبینی شده بود و منتظر مجوز بودند، ۱۴ گروه متقاضی بازبینی و ۱۴ گروه نیز درخواست مجوز را انجام داده بودند.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل بررسی وضعیت گروه‌ها و سالن‌های تئاتری یک هفته نیز بیشتر از زمان مشخص شده برای ارائه اطلاعات از سوی گروه‌ها و سالن‌ها فرجه در نظر گرفتیم، توضیح داد: اطلاعات بررسی‌های انجام شده درباره گروه‌ها و سالن‌های تئاتر استان‌های مختلف نیز تجمیع شده است و مانند شهر تهران، فرجه‌ای یک هفته‌ای نیز برای ارائه اطلاعات توسط گروه‌ها و سالن‌هایی که در فرصت تعیین شده نتوانسته اند آمار مربوط به وضعیت خود را ارائه دهند، در نظر می‌گیریم.

مسئول بررسی وضعیت ضرر و زیان کرونایی تئاتر، درباره زمان پایان این بررسی تأکید کرد: تا پایان خردادماه بررسی‌ها تکمیل و ارائه می‌شود.

نادری در پایان سخنان خود درباره برآورد میزان حمایتی که باید از گروه‌ها و سالن‌های متضرر در دوران کرونایی تئاتر شود، یادآور شد: وظیفه بنده تکمیل بررسی و ارائه آمار و اطلاعات است و پس از آن باید یک خرد جمعی نظیر شورای حمایت با توجه به میزان بسته حمایتی دولت، میزان حمایت از گروه‌ها و سالن‌های تئاتر را تعیین کند.


منبع: خبرگزاری مهر