تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر از 26 تا 29 تیر ماه به دلیل فرارسیدن شبهای گرامی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) اجرایی ندارند.

پایگاه خبری تئاتر: تمامی تالارهای نمایشی از روز پنجشنبه 26 تا یکشنبه 29 تیر ماه به دلیل فرا رسیدن شبهای گرامی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) اجرایی ندارند.

این در حالی است که نمایش «یوبیتسومه» به نویسندگی و کارگردانی نیما نادری چهارشنبه 25 تیر ماه نیز اجرا نخواهد داشت. ضمن اینکه تمرین گروههای نمایشی در روزهای جمعه 27 و شنبه 28 تیر ماه نیز تعطیل است.

براساس این گزارش، مجموعه تئاتر شهر از 22 تیر تا 5 مرداد سال جاری همزمان با فرا رسیدن شبهای گرامی قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) میزبان ویژه برنامه « محفل مهر و ماه » خواهد بود

در این دوره از ویژه برنامه علاوه بر اجرای چندین نمایش خیابانی، مجلس نقالی و مجالس شبیه‌خوانی در محوطه تئاتر شهر ،نمایشنامه‌هایی از بهرام بیضایی، محمد چرمشیر و میلاد اکبر نژاد نیز در تالار اصلی تئاتر شهر روخوانی می‌شوند.

در بخش فضای باز « محفل مهر و ماه » که از یکشنبه 22 تیر تا شنبه 5 مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر از ساعت 19:45 در محوطه تئاتر شهر خواهد بود.

آثار نمایشی چون « مدار 92 درجه» به کارگردانی روح الله سنایی، « اسماعیل ات» به کارگردانی شهاب راحله ، « پشت سرت را نگاه نکن» به کارگردانی امیر حسین شفیعی، « علی‌نامه خوانی» به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار، « سبک زندگی » به کارگردانی فرامرز قلیچ خانی و « نفر دوم» به کارگردانی عقیل تقی زاده در کنار مجلس نقالی مرشد محسن میرزا علی اجرا می شوند. این در حالی است که از ساعت 21:30 یکشنبه 22 تیر تا شنبه 28 تیر مجالس تعزیه هم میزبان علاقه مندان نمایش های آیینی خواهد بود.

براساس این گزارش، در بخش نمایشنامه خوانی که ساعت 18 در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود به ترتیب نمایشنامه « ناگهان هذا جنون العاشقین» نوشته و کار میلاد اکبرنژاد روزهای 26 و 27 تیر ، نمایشنامه « زمان سکوت برای زندگان» نوشته محمد چرم شیر به کارگردانی عباس غفاری روزهای 28 و29 تیر و نمایشنامه « مجلس ضربت خوردن» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی محمد رحمانیان روزهای 30 و 31 تیر روخوانی خواهد شد.

***********

چهار اثر نمایشی این هفته در تالار های مختلف مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر هستند.

در تالار چهارسو نمایش « هیولا خوانی» نوشته و کار محمد یعقوبی و بازی آیدا کیخایی، احمد ساعتچیان، علی سرابی و ناصر آشوری تا 25 تیر ساعت 18 به مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان یه صحنه خواهد رفت.

«به مناسبت ورود اشکان» عنوان نمایش دیگری نوشته و کار پوریا کاکاوند است که ساعت 19 به مدت 80 دقیقه و قیمت بلیت 12 هزار تومان در تالار قشقایی میزبان علاقه مندان تئاتر است.

وحید آقاپور، مهسا ایرج پور، فراز سرابی، رامونا شاه ، فرزانه شکوهی، خسرو شهراز، فاطمنه فخرایی، فربد فرهنگ، لادن نازی ، وحید نفر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در تالار سایه نمایش « پوزه چرمی » نوشته هلموت کراوزر ، کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و بازی بهار کاتوزی و محمد ولی زادگان ساعت 19 به مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 12 هزار تومان اجرا خواهد شد.

در کارگاه نمایش هم نمایش « یوبیتسومه » نوشته و کار نیما نادری ساعت 21 به مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 10 هزار تومان به صحنه می رود. مریم بوبانی، مهدی صباغی، معصومه رحمانی بازیگران این نمایش هستند.

*******

نمایش «یک کلیک کوچولو » نوشته محمد رضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی از 31 تیر ماه امسال در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.

در این اثر نمایشی که پیش از این در جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود علیرضا محمدی، آرش دادگر، آزاده صمدی، پری‌ناز ایزدیار و نازنین فراهانی به عنوان بازیگر حضور دارند، ضمن مهدی نیکروش طراح صحنه و امیر اسمی طراح پوستر و بروشور از دیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی هستند.

«یه کلیک کوچولو» نمایشی در سه اپیزود مختلف است که در هریک از آنها به نقد برخی معضلات اجتماعی برخاسته از زندگی مدرن شهری پرداخته شده است.

این اثر نمایشی از 31 تیر ماه امسال ساعت 19:30 به مدت 55 دقیقه و قیمت بلیت 12 هزار تومان در تالار قشقایی میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

*********

نمایش « به مناسبت ورود اشکان » 23 ، 24 و 25 تیر ماه به دلیل استقبال قابل توجه تماشاگران در دونوبت میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهند بود .

نمایش « به مناسبت ورود اشکان » به کارگردانی پوریا کاکاوند که از 10 تیر ماه در تالار قشقایی به صحنه رفته، دوشنبه 23 ، سه شنبه 24 و چهارشنبه 25 تیر ماه در دو نوبت میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود .

براساس این گزارش، این اثر نمایشی در تاریخ‌های یاد شده ساعت 17 و 19 اجرا می‌شود.

بلیت نمایش « به مناسبت ورود اشکان» دوشنبه 23 تیر ماه به صورت نیم بها ارائه خواهد شد.