دیوید لینچ کارگردان نامدار و از فیلمسازان بزرگ مؤلف با صدور پیامی ویدئویی از قرنطینه به حمایت از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» برخاست.

پایگاه خبری تئاتر: دیوید لینچ که از ۱۱ ماه می به صورت مداوم از قرنطینه خانگی ویدیوهایی درباره آب‌وهوا منتشر کرده است، اکنون در گزارش ویدیویی ۳ ژوئن خود در محل ثابت فیلمبرداری‌اش، پلاکارد دست‌نوشته‌ای را پشت سرش قرار داده که نشان دهنده حمایت وی از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» است. در این دست‌نوشته عبارت دیگری نیز به چشم می‌خورد: «صلح. عدالت. بدون ترس»

در حالی که گزارش وضعیت آب‌وهوایی لینچ معمولاً حدود ۴۰ ثانیه است، این ویدیو ۹۰ ثانیه است و با خروج لینچ از قاب و تمرکز بر پیام به اتمام می‌رسد.

دیوید لینچ به جز گزارش آب‌وهوا، یک مجموعه ویدیوی کوتاه دیگر نیز با عنوان «دیوید لینچ امروز چه کار می‌کند؟» در روزهای قرنطینه منتشر کرده است.

در حالی که لینچ چندان به عنوان فیلمسازی حساس به مسایل نژادی شناخته نمی‌شود، اما وی در مقاله‌ای که «والچر» سال ۲۰۱۷ منتشر کرد این بحث را مطرح کرد که لینچ در آثارش «سفیدپوست بودن را سرچشمه همه شرارت» می‌داند. این مقاله پاسخی بود به مقاله دیوید فاستر والاس در سال ۱۹۹۷ که مطرح کرده بود «چرا همه فیلم‌های لینچ اینقدر سفید است؟»

لینچ یکی از سینماگرانی است که در شبکه‌های اجتماعی هم حمایت خود از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» نشان داده است.