محمدمهدی شاهی از 30 تیرماه، نمایشنامه معروف ˝سوء تفاهم˝ نوشته آلبر کامو را در تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه می‌برد.

پایگاه خبری تئاتر: پس از اتمام اجرای دومین قسمت "کابوس‌نامه" (بیداری کاذب) کاری از وحید رهبانی، نمایشنامه معروف "سوءتفاهم" نوشته آلبر کامو با ترجمه خشایار دیهیمی و کارگردانی محمدمهدی شاهی، از روز 30 تیرماه در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه "سوءتفاهم" نمایشنامه‌ای است که در سال ۱۹۴۳ در فرانسه تحت اشغال توسط آلبر کامو نوشته شده ‌و داستان آن درباره مردی است که پس از سال‌ها زندگی در خارج به خانه برمی‌گردد تا خواهر و مادر بیوه خود را پیدا کند، که با دزدی از مسافران مهمانخانه‌شان و به قتل رساندن آنها قصد ساختن زندگی خود را دارند. از آنجاکه نه خواهر و نه مادرش او را نمی‌شناسند او خود را مسافری جا می‌زند، بدون آنکه هویت خود را آشکار سازد اما در نهایت مادر و خواهرش او را می‌کشند.

این کتاب با عنوان "سوء تفاهم" تاکنون دو بار به زبان فارسی منتشر شده است. جلال آل‌احمد در سال 1328 برای نخستین بار و پس از آن خشایار دیهیمی این نمایشنامه را به فارسی ترجمه کردند.

نمایشنامه‌های "آدم اول"، "کالیگولا"، "مرثیه‌ای برای راهبه"، "حکومت نظامی"، "عادل‌ها" و "تسخیرشدگان" از دیگر متون نمایشی آلبر کامو نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور قرن بیستم است.

گفتنی است، در این فرزانه‌زینتی، سحرستوده، محمد‌مهدی‌شاهی و یاسمین‌فهبد، به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.