عباس غفاری با اشاره به نمایشنامه خوانی «زمان سکوت برای مردگان» که با حضور بازیگرانی چون حسین پاکدل و بهنوش بختیاری به مناسبت شبهای قدر خوانش می شود، عنوان کرد هنرمندان تئاتر علاقمند هستند با اجرای نمایش در مناسبتهای مختلف چراغ تئاتر روشن نگاه داشته شود.

پایگاه خبری تئاتر: عباس غفاری کارگردان این اثر نمایشی گفت: قرار است به مناسبت ایام شبهای قدر 28 و 29 تیرماه نمایشنامه «زمان سکوت برای مردگان» را با حضور بازیگرانی چون حسین پاکدل، بهنوش بختیاری، نیما رییسی، عاطفه نوری و احسان کرمی نمایشنامه خوانی کنیم.

وی افزود: این نمایشنامه از نوشته های محمد چرمشیر است که سال 74 نوشته شده است. «زمان سکوت برای مردگان» حول محور ضربت خوردن حضرت علی (ع) می گذرد در واقع این اتفاق از زبان 5 شخصیت فرعی که در این حادثه حضور داشتند، شنیده می شود. این نمایشنامه سال 74 نیز به کارگردانی سیروس کهوری نژاد به مدت سه شب قبل از آغاز شبهای قدر در تئاتر شهر به صحنه رفته بود.

غفاری درباره انتخاب بازیگران این اثر نمایشی گفت: همه 5 بازیگری که در این نمایشنامه خوانی حضور دارند جزو حرفه ای های عرصه بازیگری هستند. آقای پاکدل سالهاست که به عنوان یک هنرمند در عرصه های مختلف مشغول فعالیت است و جزو افتخارات من است که به عنوان شاگرد او فعالیت می کنم. خوشبختانه زمانی که به آقای پاکدل پیشنهاد حضور در این نمایشنامه خوانی را دادم وی با تواضع تمام و به دلیل احترامی که برای این ایام قائل بود، پذیرفت در کار حضور داشته باشد.

وی افزود: این اتفاق در مورد بقیه بازیگران هم به همین شکل رخ داد. بهنوش بختیاری برخلاف چیزی که تصور می شود فقط در زمینه طنز قابلیت ندارد بلکه بازیگر توانمندی است و صدای بسیار خوبی هم دارد. همین صدای خوب از جمله ویژگی هایی است که در اجرای یک نمایشنامه خوانی مهم است. همچنین احسان کرمی، نیما رئیسی و عاطفه نوری نیز از بازیگران حرفه ای و توانایی هستند که به خاطر علاقه قلبی به مولا علی (ع) و اینکه علاقمند بودند در این ایام فعالیتی تئاتری داشته باشند حضور در نمایشنامه خوانی «زمان سکوت برای مردگان» را پذیرفتند چون برایشان بسیار مهم بود که چراغ تئاتر در این روزها روشن باشد.

غفاری که به عنوان مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی نیز مشغول به فعالیت است درباره اجرای طرح محفل «مهر و ماه» در ایام سوگواری یادآور شد: معتقدم اجرای این طرح در ایامی که معمولا تالارهای نمایشی تعطیل هستند، بسیار مثمر ثمر است. در مرکز هنرهای نمایشی نیز تصمیم بر این گرفته شده که در مناسبتهای مختلف این طرح عملی شود تا نشان دهیم که تئاتر چقدر قابلیت دارد و می تواند در ایام و مناسبتهای مختلف چراغش روشن بماند.

این کارگردان تئاتر افزود: معمولا در سالهای گذشته به دلیل احترام به ایام تاسوعا عاشورا و یا شبهای قدر اجرای تئاترها تعطیل بود اما اجرای این طرح نشان می دهد که هنرمندان تئاتر چقدر به حضور در این ایام علاقمند هستند و با برنامه ریزی و مدیریت درست قادر خواهند بود مخاطبان را به تالارهای نمایشی بکشانند.

«زمان سکوت برای زندگان» 28 و 29 تیرماه با بازی حسین پاکدل، بهنوش بختیاری، نیما رییسی، عاطفه نوری و احسان کرمی و موسیقی هادی لشکری ساعت 18 در سالن اصلی تئاتر شهر خوانش می‌شود