«آهوی من مارال» و «جیران» دو سریالی هستند که با تم عاشقانه تاریخی و قصه‌ای نسبتاً مشابه از مدت‌ها پیش برای عرضه در شبکه خانگی در دستور ساخت قرار گرفته‌اند که با شکایت حقوقی فی‌مابین، گویا سریال حسن فتحی مجوز لازم را دریافت نکرده است.

پایگاه خبری تئاتر: شبکه نمایش خانگی به‌ویژه با آغاز به کار بسیاری از پروژه‌های فیلمسازی، دوباره با تولیداتی جدید همراه شده‌اند. شورای پروانه ساخت به‌تازگی با برپایی جلسات خود صدور مجوزها را با سرعت بیشتری در پیش گرفته تا روزهای عقب افتاده را جبران کند.

«جیران» حسن فتحی و «آهوی من مارال» از سریال‌هایی هستند که از خیلی وقت پیش در تدارک ساخت برآمده‌اند؛ سریال‌هایی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی که دست روی موضوعات عاشقانه تاریخی گذاشته‌اند و هر دو نیز به بازه زمانی ناصرالدین شاه خواهند پرداخت؛ با این وجود حداقل تا به الان هیچ یک مجوز ندارند.

نکته جالب درگیری این دو پروژه با یکدیگر است که به لحاظ خط قصه‌گویی در مسیری مشابه نوشته شده‌اند و اواخر سال گذشته نیز کارشان حتی به جدل و دعواهای حقوقی کشیده شد. هرچند که رسانه‌ها کمتر به این موضوع پرداختند.

با این حال بنا بر خبرهای رسیده پروژه مهرداد غفارزاده توانسته در داوری خانه سینما مورد تأیید قرار گیرد و در انتظار دریافت پروانه ساخت است که احتمالاً طی یک هفته آینده این مجوز را از سازمان سینمایی دریافت خواهد کرد.

بر همین اساس سریال حسن فتحی که پیش از این قرار بود با عنوان «جیران» و به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه ساخته شود، مجوز لازم را دریافت نکرده و لااقل منطبق با فیلمنامه فعلی دیگر نمی‌تواند در دستور ساخت قرار گیرد.

در حال حاضر این موضوع همچنان رسانه‌ای نشده و باید منتظر خبرهای رسمی و یا اظهار نظر سازندگان این دو سریال بود.