با اعلام حمایت نکردن اداره کل هنرهای نمایشی از برگزاری دو جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان و تئاتر خیابانی مریوان در سال‌جاری، ابهام درباره سرنوشت دیگر جشنواره های تئاتری به ویژه تئاتر فجر هم پیش آمده است.

پایگاه خبری تئاتر: اداره‌ کل هنرهای نمایشی دیروز ۱۹ خرداد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به علت شیوع ویروس کرونا برنامه‌ای برای حمایت از برگزاری جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان همدان و خیابانی مریوان به شکل سال‌های گذشته ندارد و برداشت از این اطلاعیه اینگونه بود که امسال این دو رویداد فرهنگی هنری برگزار نخواهند شد.

این اطلاعیه و نکاتی که در آن اشاره شده بود این نکته را نیز به ذهن متبادر کرد که شاید دیگر جشنواره های تئاتری از جمله سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر هم تحت الشعاع قرار بگیرند و برگزار نشوند.

موج دوم کرونا که گفته می شود از پاییز می آید و ادامه دار خواهد بود مزید بر علت است و می تواند در برگزاری جشنواره تئاتر فجر که در پاییز و زمستان برگزار می شود اختلال ایجاد کند البته از این موضوع نباید گذر کرد که برگزاری جشنواره تئاتر فجر اهمیت ویژه ای برای مسئولان دارد و شاید برای برگزاری آن تمهیدات ویژه بیندیشند.

حال با همه این تفاسیر باید صبر کرد و دید برنامه ریزی و تصمیم گیری نهایی اداره کل هنرهای نمایشی و مسئولان بالادستی و ستاد ملی مبارزه با کرونا چه خواهد بود و آیا امسال جشنواره تئاتر فجر را خواهیم داشت و یا تصمیم دیگری اتخاذ می شود؟