نمایشنامه «هذا جنون العاشقین» نوشته و کارگردانی میلاد اکبرنژاد با حضور بازیگرانی چون کوروش سلیمانی و وحید آقاپور به مناسبت شبهای قدر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر خوانش می شود.

پایگاه خبری تئاتر: میلاد اکبرنژاد درباره این اجرای نمایشنامه خوانی به خبرگار مهر گفت: قرار است در روزهای 26 و 27 تیر ماه نمایشنامه «هذا جنون العاشقین» به مناسبت شبهای قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) روخوانی شود. با توجه به اینکه همه چیز برای آماده سازی این نمایشنامه خوانی به سرعت اتفاق افتاد، هنوز 2 بازیگر زن و مرد اثر انتخاب نشده اند اما 4 بازیگر دیگر مشخص هستند.

وی افزود: کورش سلیمانی، وحید آقاپور، مهدی حاجیان و شیوا مکی‌نیان بازیگرانی هستند که برای حضور در این اجرا انتخاب شده اند. خوشبختانه با توجه به اینکه دوستانی که به عنوان بازیگر در این اجرا با من همکاری دارند از قبل با متن نمایشنامه آشنایی داشتند، ما مشکل هماهنگی برای آماده شدن نداریم.

اکبرنژاد درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: در «هذا جنون العاشقین» چند داستان در دل یکدیگر اتفاق می افتند. اما داستان اصلی روایت مواجهه 2 مرد در بیابان با یک چاه است. این 2 مرد خسته و تشنه زمانی به چاه می رسند که خشک شده است و تنها راه جوشش دوباره آن این است که قصه های پر رنج و زحمتی که از سرشان گذشته برای چاه بازگو کنند. مخاطب از قصه های این 2 شخص وارد فضاهای مختلف داستانی می شود.

وی متذکر شد: داستان نمایش تا اندازه ای شمایل هزار و یک شبی دارد. بنابراین در یک زمان اسطوره ای روایت می شود. گرچه داستانها مابه‌ازاهای تاریخی هم پیدا می کنند. یکی از کاراکترهای این نمایش نیز ابن ملجم قاتل حضرت علی (ع) است که یک هزار سال بعد از به شهادت رساندن امام، با این چاه مواجه شده و روایتش را بازگو می کند.

اکبرنژاد درباره دیگر فعالیتهایش متذکر شد: همچنان منتظر عنایت مدیران تالارهای نمایشی مختلف هستم تا بتوانم یکی از کارهایم را به صحنه ببرم. در حال حاضر نیز مشغول کار روی نمایشنامه «پیراهن‌پاره پر پیچک پروانه‌پوش را پوشیدم و رقصیدم» هستم تا شرایط اجرای آن فراهم شود. متاسفانه تئاتر ایران این روزها وضعیت بسامانی ندارد بنابراین زیاد امید به بهبودی وضعیت ندارم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان صحبتهایش عنوان کرد: برای امیدوار شدن باید مقدماتی فراهم شود اما ما همچنان در مرحله پیش مقدمه و در حال تصمیم گیری برای ایجاد مقدمات هستیم. متاسفانه کل شاکله تئاتر ما هیچ برنامه ریزی، اراده و هدفی برای رسیدن به یک جریان منسجم تئاتری ندارد بنابراین ما در این حوزه با حوادث و اتفاقات آنی و زودگذر مواجه هستیم.

نمایشنامه «هذا جنون العاشقین» 26 و 27 تیرماه ساعت 18 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر خوانش می شود.