جلسه نماینده اورژانس کشور با مدیران سینما به منظور آموزش پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی سینما‌ها برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: مجتبی بهزادیان مدیر سینما فرهنگ درباره آمادگی سینماها برای میزبانی از مردم همزمان با بازگشایی سینماها گفت: جلسه‌ای در سازمان سینمایی وزارت ارشاد امروز صبح با حضور نماینده اورژانس کشور، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی، مسعود نجفی و مدیران و کارکنان سینما‌ها با هدف آموزش پرسنل و مدیران سینما برای رعایت و انجام پروتکل‌های بهداشتی برگزار و آموزش‌های لازم داده شد.

وی افزود: علاوه بر اینکه باید پنجاه درصد بلیت فروشی داشته باشیم، قرار است انجمن سینماداران مواد ضد عفونی کننده و دیگر موارد لازم را در اختیار سینما‌ها بگذارند.البته ما زیاد منتظر کمک انجمن سینماداران نیستیم، چون شاید کمکشان برسد و شاید نرسد، به همین علت خودمان ژل ضد عفونی کننده، تب سنج، دستکش و ماسک برای پرسنل سینما و مردم خریده‌ایم.

بهزادیان با اشاره به کار‌های ویژه‌ای که به طور مشخص برای سینما فرهنگ انجام دادند، بیان کرد:  ما آمادگی کامل داریم که حتی از جلوی درب ورودی غربالگری‌ها را انجام دهیم و تماشاچی بدون ماسک اجازه ورود نخواهد داشت، چون در جلوگیری از انتقال ویروس بسیار موثر است.

وی وضعیت بازگشایی سینما‌ها از اول تیرماه را پیش بینی کرد و گفت: در صورت اکران فیلم‌های قوی، انگیزه ورود به سینما ایجاد می‌شود، چون سلامتی بحث اول است و سرگرمی شاید بحث دوم یا سوم مردم باشد. پس اگر فیلم‌ها قدرت جذب داشته باشد، مردم حضور پیدا می‌کنند و با همان پنجاه درصد هم می‌توان تا حدودی موفق عمل کرد.

مدیر سینما فرهنگ درباره وضعیت سینمای امسال گفت: سینما دو زمان طلایی نوروز و عید فطر را از دست داد و تا رسیدن به محرم و صفر فقط دو ماه وقت داریم که از فرصت اکران استفاده کنیم چراکه در ایام سوگواری تعطیلات زیادی وجود دارد و فیلم‌های کمدی را نمی‌توان اکران کرد. با توجه به اینکه گفته شده شاید پاییز زمان اوج  کرونا باشد احتمالا سینما‌ها دوباره ضربه می‌خورند پس به گیشه زیاد خوش بین نیستیم و امیدواریم هزینه‌های جاری در بیاید.