سیدجمال ساداتیان با اشاره به اینکه همیشه در شرایط عادی سالن‌های سینما کمتر از 40 درصد پر می‌شدند تأکید کرد بازگشایی سینماها با 40 درصد آسیبی به فروش فیلم‌ها نمی‌زند.

پایگاه خبری تئاتر: سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما گفت: وقتی قرار است زندگی مردم به روال عادی برگردد یکی از برنامه‌ها که برای پر کردن اوقات فراغت مردم در نظر گرفته می‌شود به سینما رفتن است و سینما می‌تواند در این شرایط بسیار بد، روحیه‌بخش و کارساز در راستای بالا بردن روحیه مردم باشد.

ساداتیان خاطرنشان کرد: زمانی که پس از جنگ جهانی دوم آمریکا بر اساس طرح مارشال به کشور اتریش کمک مالی کرد این کشور تمام این هزینه را برای محصولات فرهنگی خود در نظر گرفت و وقتی دلیل این کار را جویا شدند مسئولان کشور اتریش تأکید داشتند وقتی مردم با محصولات فرهنگی مناسب حالشان خوب باشد دیگر مسائل، مثل صنعت نیز شکوفا شده و به فعالیت طبیعی خود ادامه می‌دهند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش‌ونیم» در ادامه گفت: سینما در سپری کردن اوقات فراغت مردم نقش ویژه‌ای دارد و دولت نیز در تلاش است تا روحیه مردم را در شرایط فعلی بالا ببرد پس سینما می‌تواند با نمایش فیلم‌های خوب و کمدی در بالا رفتن روحیه مردم نقش ویژه‌ای داشته باشد. به نظرم باید فضایی فراهم شود که با مراقبت‌های ویژه سینماها به فعالیت خود ادامه دهند و مردم نیز بتوانند در شرایطی ایمن به تماشای فیلم‌ها بروند.

او افزود: بازگشایی سینماها با 40 درصد ظرفیت سالن‌ها پیشنهاد خوبی است، می‌توان بین مخاطبان حاضر در سالن فاصله گذاشت و نکات بهداشتی را رعایت کرد تا مردم با اطمینان به سالن‌های سینما بروند. همیشه در بهترین شرایط سالن‌ها بیشتر از 50 درصد پر نمی‌شدند و این نگرانی که با بازگشایی محدود سینماها، فیلم‌ها شکست می‌خورند را نمی‌توان جدی دانست.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: بعضی روزها مثل روزهای تعطیل و آخر هفته سالن‌ها پر می‌شدند و در این روزها نیز با اضافه کردن سانس‌های فوق‌العاده می‌توان مدیریتی داشت که این محدودیت جبران شده، مخاطب فیلم‌ها کمتر نشود و فروش قابل قبولی را شاهد باشیم.

ساداتیان درباره احتمال عدم استقبال مخاطبان از حضور در سالن‌های سینما، گفت: بعید می‌دانم مردم با بازگشایی سینماها از حضور در سالن‌ها ترس داشته باشند. مردم تا امروز به تذکراتی که دولت برای کنترل شیوع ویروس کرونا داده، عمل کرده‌اند و وقتی اراده دولت بر عادی‌سازی رفتارهای اجتماعی است قطعاً مردم نیز از آن استقبال کرده و در صورتی که با رعایت نکات بهداشتی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود مردم نیز به سینما می‌روند. شاید در هفته اول بازگشایی، شاهد عدم استقبال باشیم اما همانطور که می‌بینیم مردم در رفت و آمدهایشان با رعایت نکات بهداشتی از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. قطعاً پس از یک هفته که مردم از ایمن بودن شرایط مطمئن شوند به سینماها خواهند رفت. در این شرایط مسئولان سینمایی نیز بهتر است فیلم‌های سرگرم‌کننده و خوبی اکران کنند که بتواند در بالا بردن روحیه جامعه تأثیرگذار باشد.