محدث : شایسته است که دولت در کنار نظارت بر تئاتر – حضوری یا آنلاین – از این حوزه حمایت مناسبی هم داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: فرزین محدث در برنامه «پرده آخر» با اشاره به این که ملاک‌های نسل جدید هنرجویان بازیگری تغییر کرده است، گفت: اکثر هنرجویان امروزی دوست دارند در فیلم‌های سینماییِ مطرح حضور داشته باشند و در مدت کوتاهی به شهرت برسند.

وی با اشاره به این که همه هنرجویان امروزی مدعی استعداد هستند، اظهار داشت: بسیاری از متقاضیان بازیگری شغل و درآمدی غیر از بازیگری دارند و بدون اشتیاق به شرکت در دوره‌های تخصصی دوست دارند وارد کار حرفه‌ای شوند.

این بازیگر تئاتر افزود: متاسفانه اکثر هنرجویان بازیگری تصور می‌کنند که به صرف حضور در یک دوره بازیگری می‌توانند بازیگر شوند و در فیلم‌های سینمایی بدرخشند.

وی با اشاره به این که مدرس بازیگری باید مسیر بازیگر شدن را برای هنرجو ترسیم کند، عنوان کرد: یک مربی بازیگری در دوره آنلاین، هنرجو را با شیوه کلی کار آشنا می‌کند.

فرزین محدث با بیان این که بازیگری فرآیندی طولانی مدت است، گفت: یک فرد نمی‌تواند در طول شش ماه بازیگر شود و پس از فراغت از یک دوره در جشنواره‌های مختلف جایزه بگیرد.

وی با اشاره به تعطیلی آموزشگاه‌های تئاتر در دوران شیوع کرونا، توضیح داد: بدون شک موضوع آموزش آنلاین پس از اتمام بحران کرونا در شهرستان‌های ایران ادامه پیدا می‌کند، ‌ چرا که اکثر علاقه‌مندان به بازیگری و تئاتر حاضر در شهرستان‌های ایران امکانات آموزشی مناسبی را ندارند و یا توانایی حضور در دوره‌های پایتخت را ندارند.

این مدرس تئاتر با اشاره به آموزش‌های آنلاین تئاتر در تهران، تصریح کرد: تمام آموزش‌های بازیگری یا تئاتری که به صورت آنلاین در تهران برگزار می‌شوند باید فقط به بخش آشنایی با موضوع بپردازند.

وی ادامه داد‌: بازیگری امری شهودی و حضوری است و نمی‌شود در قالب آموزش آنلاین بازیگری را به کسی یاد داد.

فرزین محدث با بیان این که ما به آموزش آنلاین در حوزه تئاتر نیاز داریم، اظهار داشت: ایرادها و یا سودجویی برخی افراد از فضای آموزش آنلاین نباید به کل فضای آموزشی نسبت داده شوند.

به گفته این بازیگر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از تئاتر حمایت می‌کرد و سالن‌های متعددی را برای تئاتر احداث می‌کرد، اما در سال‌های اخیر هیچ سالنی در ایران به مرحله احداث یا بهره‌برداری نرسیده است.

وی با بیان این که وزارت ارشاد در حوزه تئاتر رونق ایجاد نکرده است، تصریح کرد: بودجه‌هایی که در دولت به حوزه تئاتر اختصاص داده شده‌اند، به بدنه تئاتر ایران کمک نمی‌کنند.

محدث افزود: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تئاتر به جای حمایت، فقط نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: شایسته است که دولت در کنار نظارت بر تئاتر – حضوری یا آنلاین – از این حوزه حمایت مناسبی هم داشته باشد.