بازیگر نمایش «فاوست» گفت: یک بازیگر دوست دارد نقش‌های چالش برانگیز بازی کند و من هم ترجیح می‌دهم نقش‌هایی که بازی می‌کنم خاص باشند، از خودم دور باشند و یک سری ویژگی‌هایی داشته باشند.

پایگاه خبری تئاتر: مسعود دلخواه درباره پذیرفتن نقش‌اش و ویژگی‌های آن بیان کرد: همان طور که نمایشنامه «فاوست» اثر «گوته» و قبل از آن نمایشنامه دکتر فاستوس اثر کریستوفر مارلو در جهان آثار شناخته شده‌ای هستند و شخصیت آنها از شهرت خاصی در بین نمایش‌های دیگر برخوردار هستند، از همان ابتدا می‌دانیم که با کارکترهای معمولی روبرو نیستیم و با شیطانی روبرو هستیم که در قبال خرید روح انسانها قول‌هایی به آنها می‌دهد.

بازیگر نقش «مفیستو» ادامه داد: نقش مفیستو در نمایش فاوست این امکان را به بازیگر می‌دهد که از خلاقیت فردی خودش هم استفاده کند و شخصیت را به شیوه خودش بازی کند. در کنار این‌ها من نمایش قبلی آقای نعیمی را که در تالار «چهارسو» مجموعه تئاتر شهر اجرا شد را دیده بودم و دوست داشتم.

دلخواه یادآور شد:زمانی که آقای نعیمی با من صحبت کرد که متن بازنویسی شده است، سالن، طراحی صحنه و.... تغییر کرده است، متن را برایم ایمیل کردند. در عین حال سوابق خوب و موفق آقای نعیمی در تئاتر موجب شد که این نقش را بازی کنم و امیدوارم تماشاگر از آن راضی باشد.

او همچنین درباره تجربه همکاری با حمیدرضا نعیمی کارگردانی که خودش هم تجربه بازیگری دارد، گفت: همکاری با نعیمی بسیار راحت و لذت بخش بود چون هر دو کارگردان و بازیگرهستیم، در نتیجه درک متقابلی از هم داشتیم. من هم می‌دانستم هنگامی که برای کسی بازی می‌کنم دیگر کارگردان نیستم. با آنکه سه هفته آخر تمرین به گروه پیوستم و کمتر از 20 جلسه تمرین داشتم، خودم را در اختیار کارگردان گذاشتم و ایده‌های او را درک کردم و با انعطاف پذیری‌های آقای نعیمی و برنامه‌ریزی او توانستم خودم را سریع به نمایش برسانم.

این بازیگر تصریح کرد: نعیمی از کارگردانانی است که می‌داند چه می‌خواهد، انعطاف پذیر است و اگر ایده بهتری از جانب گروه داده می‌شد سریع آن را جایگزین می‌کرد و به پیشنهادات گروه احترام می‌گذاشت.

او همچنین درپاسخ به این پرسش که بازیگر چه دغدغه‌هایی می‌تواند برای بازی در تالار وحدت که سن بزرگی دارد، داشته باشد، اظهارکرد: بازیگری که به بازی درسالن کوچک عادت دارد، هنگامی که وارد یک سالن بزرگتر می‌شود باید خودش را از نظر صدا، بیان و فیزیک با آن سالن تطبیق دهد.

دلخواه گفت: هنگامی که وارد تالار وحدت می‌شویم تکنیک به کمک ما می‌آید و بازیگرانی که از تجربه بیشتری برخوردارند مشکلی با فضای بزرگ تالار وحدت ندارند، گرچه کارگردان در این نمایش به بازیگران کمک کرد تا بهتر دیده وشنیده شوند. به هرحال هنگامی که بازیگر به پختگی کامل رسیده باشد می‌تواند خودش را با مدیوم تطبیق دهد.