پوریا حیدری اوره که فیلم «بعد از اتفاق» را به‌عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش در ایران،‌ به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی می‌سازد، تأکید کرد این فیلم تا دو ماه دیگر به‌صورت اینترنتی اکران خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: پوریا حیدری اوره کارگردان درباره فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است، گفت: این اولین فیلم سینمایی من در ایران است. البته پیش از این فیلم دیگری به نام «باغ‌های زردآلو» به عنوان محصول مشترک ایران و ارمنستان ساخته بودم که به ۹۶ فستیوال رفت و از پرافتخارترین تولیدات مشترک سینمای ایران بود. چندی پیش هم پروانه ویدیویی گرفت تا در «هنر و تجربه» اکران شود، اما موضوعات کرونا پیش آمد.

این کارگردان افزود: من تنها در ایران اقامت ندارم، بلکه به کشورهای مختلفی رفت و آمد دارم و در آن کشورها فیلم می‌سازم. «بعد از اتفاق» به طور کلی در یک استودیو ساخته می‌شود و تمام دکورها در همان استودیو طراحی شده است که این مرحله فرآیندی طولانی داشت با این وجود فیلمبرداری «بعد از اتفاق» تنها ظرف ۷ روز انجام می‌شود که این مرحله را هم آغاز کرده‌ایم و ۴ روز دیگر فیلمبرداری به پایان می‌رسد.

وی افزود: رضا کیانیان، ستاره پسیانی، یسنا میرطهماسب، بهرام افشاری، جواد عزتی، علی انصاریان، رضا ناجی و امیررضا رنجبران در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. ما در «بعد از اتفاق» ۲ بازیگر معلول به نام روح‌الله جعفری و زهره اعتضاد نیز داریم که نقش‌های اول این فیلم را بازی می‌کنند. زهره اعتضاد یکی از معولان ویژه ایرانی است که در هنرهای مختلف فعال است و وجه بین‌المللی دارد به طوری که چندین بار از کشورهای مختلف آمده‌اند و درباره او مستند ساخته‌اند.

حیدری اوره بیان کرد: «بعد از اتفاق» درباره آرزو و امید به زندگی و البته مقام معلم است. همه عوامل هم به صورت دلی پای کار این فیلم آمده‌اند چون فکر می‌کنند به نسبت بقیه فیلم‌ها حرف ویژه‌تری دارد و در نظر دارد امید را بیشتر در دل‌ها جا بیندازد.

این کارگردان درباره همکاری با شهاب حسینی هم گفت: من مدیر برنامه‌های شهاب حسینی هستم و پیش‌تر در این زمینه با هم همکاری داشته‌ایم. وقتی هم که می‌خواستم این فیلم را بسازم موضوع را با شهاب حسینی در میان گذاشتم و او موضوع فیلم را دوست داشت، به همین دلیل با یکدیگر در این حوزه همکاری کردیم. شهاب حسینی هرچند در «بعد از اتفاق» بازی نکرده اما به عنوان نریتور صدایش در فیلم حضور دارد.

حیدری اوره اظهار کرد: با توجه به اینکه خودم در مقوله پخش سررشته دارم، اصولاً فیلم‌هایم پخش بین‌المللی می‌شوند. در حال حاضر هم سه کمپانی بین‌المللی از قبرس و کانادا و کمپیانی شهاب حسینی در آمریکا، پشت فیلم هستند و همکاری‌هایی با ما در ساخت فیلم دارند. «بعد از اتفاق» یک فیلم کاملاً ایرانی است و سعی شده است وجه‌هایی از فرهنگ ایرانی در آن نمایان باشد. هرچند هنرپیشه‌های معروفی در این اثر حضور دارند، ولی دوست دارم وقتی فیلم اکران می‌شود مردم علت حضور آن‌ها را دریابند و همین مساله است که فیلم را متمایز می‌کند.

وی در پایان توضیح داد: ما در نظر داریم «بعد از اتفاق» را به صورت آنلاین به نمایش بگذاریم. در حال حاضر کارهای پست پروداکشن آن هم همزمان با تولید انجام می‌شود و فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر آماده شود و بتوانیم تا ۲ ماه دیگر آن را در ایران به صورت اینترنتی اکران کنیم.