یک بازیگر تئاتر اظهار داشت: چرا باید بسیاری از کارگردان‌های تئاتر بیکار بمانند؟ در حالی که دولت می‌تواند به این افراد سفارش دهد و حمایت کند.

پایگاه خبری تئاتر: برنامه پرده آخر با موضوع بحران مخاطب در تئاتر ایران، در ارتباط تلفنی با آتش تقی‌پور (بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

آتش تقی‌پور در گفتگوی تلفنی با برنامه «پرده آخر» با اشاره به این که تئاتر از ضروریات زندگی نیست، گفت: متاسفانه انگار ما از ریشه و بنیان با تئاتر قهر کرده‌ایم.

وی افزود: اکثر مردم به تئاتر و کتاب و سینما اقبال نشان نمی‌دهند و در سبد زندگی خود هزینه یا زمانی را برای این دست از کارها کنار نمی‌گذارند.

این بازیگر با اشاره به این که در بسیاری از کشورها فرهنگ، اولویت اول جامعه به شمار می‌آید، اظهار داشت: تئاتر با حضور تماشاچی زنده است و اگر مخاطب در سالن حضور نداشته باشد، تئاتر شکست می‌خورد.

وی با اشاره به این که جذب مخاطب برای تئاتر از عهده فعالان این حوزه خارج است، عنوان کرد: فرهنگ جامعه باید به گونه‌ای تنظیم شود که تئاتر تماشاچی داشته باشد.

آتش تقی‌پور با اشاره به این که ما در حوزه فرهنگی تئاتر کم‌کاری کرده‌ایم، توضیح داد: در حال حاضر برخی از تئاتر‌ها تماشاچی دارند و این موضوع فقط به دلیل حضور یک کارگردان یا بازیگر خاص اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این که فعالیت‌های تئاتری در چند سال گذشته بسیار گسترده شده‌اند، تصریح کرد: در دهه‌های گذشته، تئاتر به فعالیت اداره تئاتر و دانشگاه‌ها محدود بود و گستردگی امروز را نداشت.

این بازیگر تئاتر با اشاره به این که دولت‌ها باید برای رواج تفکر پول خرج کنند، عنوان کرد: دولت باید از تولید کارهای سطح بالا حمایت کند.

وی افزود: چرا باید بسیاری از کارگردان‌های تئاتر بیکار بمانند؟ در حالی که دولت می‌تواند به این افراد سفارش دهد و حمایت کند.

آتش تقی‌پور با اشاره به تعرفه بلیط‌های تئاتر، توضیح داد: در حال حاضر اکثر مخاطبان تئاتر توانایی پرداخت هزینه بلیط تئاتر را ندارند.

وی ادامه داد: امروزه کسانی به تماشای تئاتر می‌روند که توانایی مالی دارند و ما مخاطبان حاضر در اقشار کم‌درآمد را از دست داده‌ایم.