مدیر خانه - موزه انتظامی ابراز امیدواری کرد همزمان با بازگشایی سالن‌های تئاتر، فعالیت‌های نمایشی در سالن تئاتری این مجموعه هم با حضور مخاطبان از سر گرفته شود.

پایگاه خبری تئاتر: شکرخدا گودرزی درباره فعالیت این روزهای این خانه - موزه بیان کرد: پس از تعطیلی چند ماهه مکان‌های فرهنگی به دلیل شیوع کرونا، مدتی است فعالیت‌ها برقرار شده ولی به هر حال موزه‌ها محدودیت فضا دارند و خانه - موزها شرایط خیلی سخت‌تری دارند چون شکل و شمایل آن‌ها متفاوتی از یک موزه با استانداردهای خاص است. بنابراین طبیعی است در شرایط کنونی همه سالن‌ها با ریزش مخاطب روبرو باشند و سالن تئاتری ما نیز فعلا تعطیل است و امیدوارم از ابتدای تیرماه همراه با دیگر سالن‌ها فعالیت اینجا هم آغاز شود.

او درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای اجرا در سالن نمایشی خانه - موزه تدارک دیده شده است؟‌گفت: متقاضی برای اجرا داریم، اما مسئله اینجاست که در کنار بخش اقتصاد، بخش فرهنگ از شیوع کرونا خیلی آسیب دیده و الان وقتی قرار باشد چهار صندلی به یک صندلی تبدیل شود مشخص نیست کارِ گروه اجرایی که درآمدش از حضور مخاطب است چه می‌شود چرا که در بهترین شرایط اگر سالن‌ها باز شود به یک چهارم قبل ار کرونا خواهد رسید.

وی درباره وضعیت اجاره سالن نمایشی این خانه - موزه با توجه به تمایل مرحوم انتظامی برای ارائه رایگان آن چگونه است؟ پاسخ داد: این سالن با دریافت رقم کمی از میزان فروش در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد که آن هم برای تامین هزینه‌های جاری سالن است، چون اگر فقط یک لامپ در سالن تئاتر این خانه - موزه بسوزد حداقل 200 هزارتومان خرج آن می‌شود، ولی ممکن است گروهی برای برنامه‌ای مناسبتی سالن را یک سانس در اختیار بگیرد که آن موقع دیگر شرایط ما فرق دارد.

گودرزی درباره تغییرات جدید انجام شده در خانه - موزه برای نزدیک شدن به فضای واقعی محل زندگی عزت الله انتظامی، با توجه به نارضایتی‌های مجید انتظامی گفت: کارهایی انجام شده که اقای مجید انتظامی هم نسبت به آن ابراز رضایت داشتند. برای این تغییرات جدید سناریویی طراحی کردیم که مشخص باشد مخاطبان از چه مسیری وارد خانه شوند و از چه مسیری بیرون روند، اما به هر حال بخشی از تغییرات که مورد رضایت نیست، در همان روزهای ابتدایی تبدیل خانه به موزه انجام شده و در یک سال گذشته تلاش شد بخشی از خانه به نحوی تغییر کند که براساس همان سناریوی طراحی شده، نشانه‌های حضور مرحوم انتظامی بازآفرینی شود تا نشانه‌ها و وسایل شخصی ایشان در معرض دید قرار گیرد.

مدیر این خانه - موزه در پاسخ به اینکه آیا وسیله جدیدی به خانه - موزه انتظامی اضافه شده است؟ هم گفت: تنها چیزی که منتظر بودیم اضافه شدن آن را به ما اطلاع دهند کتاب‌های آقای انتظامی بود، چون طبق آخرین صحبت‌ها آقا مجید گفتند یکسری یادداشت‌های شخصی در کتاب‌ها هست که متعلق به خانواده است و این‌ها باید بررسی شوند تا هر کدام را که ممکن باشد  به موزه بدهند. اما با شیوع کرونا دیگر این مسئله پیگیری نشد.

عزت‌الله انتظامی متولد 31 خرداد سال 1303 است که ۲۶ مرداد دو سال قبل در سن ۹۴ سالگی درگذشت. او در طول دوران کاری خود فعالیت‌هایی داشته که یادگاری‌هایی از آن‌ها در خانه موزه این هنرمند در محله قیطریه یا در موزه سینما واقع در باغ فردوس قابل دیدن است.


منبع: خبرگزاری ایسنا