اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» از اول تیرماه از سر گرفته می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: با صدور مجوز فعالیت مجدد سینماها پس از بحران کرونا و آغاز اکران فیلمها از اول تیرماه، موسسه «هنر و تجربه» نیز اکران فیلم های خود را با ظرفیت محدود از سر می‌گیرد.

بر این اساس فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه کنندگی علی مصفا و مستند «جایی برای فرشته ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری و تهیه کنندگی حامد شکیبانیا فیلم‌های جدیدی هستند که اکران خود را از اول تیرماه در «هنر و تجربه» آغاز می‌کنند.

همچنین مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید صداقت که از 27 بهمن ماه روی پرده سینماهای «هنر و تجربه» رفته بود، ادامه اکران خود را دنبال می‌کند.

"بلدا" روایت یک بخشش 

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.

«یلدا» به تهیه‌کنندگی علی مصفا و مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) تولید مشترک ایران، فرانسه، آلمان، سوییس، لوکزامبورگ و لبنان است.

فیلم سینمایی «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری، در اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت»، عنوان چهار جایزه این جشنواره از جمله «بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران» را به دست آورد و پس از آن در رقابت با نه فیلم مستند دیگر به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد.

«جایی برای فرشته‌ها نیست»، آخرین ساخته سام کلانتری، مستندساز ایرانی است که داستانی از زندگی حرفه‎ای اعضای تیم ملی اسکیت هاکی دختران ایران به تصویر می‌کشد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی حامد شکیبانیا ساخته شده است.

 «صحنه‌هایی از یک جدایی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید صداقت روایتی از شکل‌گیری ایده، نگارش فیلم‌نامه، انتخاب بازیگران تا پایان فیلم‌برداری و بازتاب‌های جهانی فیلم «جدایی نادر از سیمین» است؛ همراه با تصاویری از پشت‌صحنه، گفتگو با اصغر فرهادی به‌عنوان مؤلف و مصاحبه با مایک لی، ژان کلود کریر و ابراهیم گلستان.