مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش عنوان کرد که دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب بد جلف۲؛ ارتش سری» از روز چهارشنبه روی پرده می‌روند.

پایگاه خبری تئاتر: مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه ساعتی قبل این شورا که شامگاه یکشنبه اول تیر ماه برگزار شد، گفت: جلسه امشب با اکثریت اعضا در وزارت ارشاد برگزار و قرار شد ۲ فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و «خوب بد جلف؛ ارتش سری» ساخته پیمان قاسم‌خانی از روز چهارشنبه ۴ تیرماه در سینماهای سراسر کشور روی پرده بروند.

وی افزود: صاحبان این ۲ فیلم صورت جلسه را امضا کردند و قرار است از روز چهارشنبه روی پرده بروند، به نظرم صاحبان این دو فیلم کار بسیار بزرگی کردند و باید از آن‌ها قدردانی کنیم چون در شرایط سخت حاضر به این کار شده‌اند و سینمای ایران از آن‌ها سپاسگزار است.

دبیر شورای صنفی اکران درباره خواسته‌های محقق نشده صاحبان این دو فیلم که منجر به اعلام انصرافشان شده بود، توضیح داد: آنها می‌خواستند که این دو فیلم مورد حمایت قرار بگیرد البته باید در نظر بگیریم که این دو فیلم به ویژه «شنای پروانه» در جشنواره فیلم فجر خوش درخشیده‌اند، «ارتش سری» هم در سه چهار روز ابتدایی اکران در اسفندماه سال قبل فروش بسیار خوبی داشت که این نشان از ظرفیت بالای این دو فیلم دارد. در مجموع صاحبان این دو فیلم فداکاری کردند و من از آن‌ها ممنونم.

شایسته درباره محرومیت ۶ ماهه‌ای که طبق قانون قرار بود برای فیلم‌های انصرافی در نظر گرفته شود هم اظهار کرد: باید شرایط کرونا را در نظر بگیریم به خاطر همین در چنین شرایطی به جریمه اعتقادی نداریم.

دبیر شورای صنفی نمایش توضیح داد: با توجه به اینکه این ۲ فیلم قرار است از روز چهارشنبه اکران شوند، ارائه بلیت‌های نیم‌بها برای این دو فیلم منتفی شد، چون قرار بود این اتفاق در سه روز ابتدایی تیر انجام شود و باقی فیلم‌ها از این فرصت استفاده کردند.

وی درباره دیگر چالش این روزهای سینماها در زمینه ترکیب فیلم‌ها تأکید کرد: فیلم‌های اکران آنلاین اگر خودشان بتوانند سالن بگیرند و با سینماداران به توافق برسند و قرارداد ببندند، اکران می‌شوند در غیر این صورت نه.

شایسته که انتخابش به‌عنوان دبیر شورای صنفی اکران با حاشیه‌هایی همراه شده بود و پس از اعتراض خانه سینما، سازمان سینمایی خبر از احتمال برگزاری انتخاب مجدد برای تعیین دبیر شورا داده بود، در پایان درباره سرنوشت این حاشیه‌ها و کیفیت برگزاری این شورا در سازمان سینمایی گفت: در جلسه امشب شورای صنفی اکران هیچ حرفی از انتخابات مجدد نبود.