شکرخدا گودرزی که به دنبال اجرای نمایش جدیدش «سیمرغ و سهروردی» است‌، عنوان کرد: مرکز هنرهای نمایشی در برنامه‌ریزی دچار سردرگمی است که باعث آسیب زدن به تئاتر شده است.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان و نمایشنامه نویس گفت: آقای طاهری سال 92 به عنوان مدیر اداره هنرهای نمایشی منصوب شدند و گفتند برای سال 93 برنامه داریم و اخیرا هم گفته‌اند برای سال 94 برنامه داریم‌، به نظر می‌رسد نوعی سردرگمی در اداره هنرهای نمایشی وجود دارد که در حال آسیب زدن به تئاتر است

گوردزی درباره این اثر گفت: سهروردی یا «شیخ اشراق» یکی از موثرترین حکما و فلاسفه ایرانی است که تاثیر اندیشه‌هایش تا امروز وجود دارد‌، در واقع نگاه کشف و شهودی در اندیشه اسلامی برگرفته از اندیشه سهروردی است.

وی درباره اجرای این نمایش توضیح داد: تاکنون چند جلسه با مدیر بنیاد رودکی و همچنین آقای مرادخانی (معاون هنری) برای اجرای این کار داشته‌ایم و صحبت‌هایی برای اجرای ما در آذر ماه امسال در تالار وحدت شده بود.

این کارگردان درباره تمرینات و همچنین بازیگران «سیمرغ و سهروردی» عنوان کرد: این نمایش 11 بازیگر دارد که تاکنون حضور محمدرضا فروتن‌، اصغر همت، افسر اسدی‌، مرتضی کاظمی و خسرو احمدی قطعی شده است. اما فعلا وارد پروسه تمرین نشده‌ایم چون نمی‌خواهیم فعلا تعهدی ایجاد کنیم.

او درباره نمایش قبلی‌اش که در تماشاخانه سنگلج اجرا شد‌، گفت: نمایش «روز سیاوش» را در جشنواره فجر سال 91 اجرا کردم، اما هنوز قرارداد آن تسویه نشده است. برای کار جدید می‌خواستم با حبیب دهقان‌نسب برای ایفای یکی از نقش‌ها صحبت کنم، اما از آنجا که هنوز برای «روز سیاوش» با او تسویه نشده است،این کار را انجام نداده‌ام.

این نمایشنامه‌نویس درباره اینکه به دنبال اجرای این نمایش در سالن‌ها دیگری است یا خیر توضیح داد: این کار با توجه به ویژگی‌هایش فقط در تالار وحدت امکان اجرا دارد برای همین با هیچ سالن دیگر وارد مذاکره نشده‌ایم.